دومین ماهواره دانشگاه علم و صنعت، شهریور ماه به فضا پرتاب می شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: قرار است در شهریور ماه سال جاری، دومین ماهواره دانشگاه علم و صنعت به فضا پرتاب شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در مراسم تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت ایران که در ساختمان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد:
اولین ماهواره بومی دانشگاه علم و صنعت با موفقیت پرتاب شد و قرار است در شهریور ماه سال جاری، دومین ماهواره دانشگاه علم و صنعت به فضا پرتاب شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علم و صنعت ایران دارای حدود ۱۴ هزار دانشجوی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که از این تعداد حدو ۶۵ درصد آنها تحصیلات تکمیلی هستند.

ذاکری تصریح کرد: سالانه حدود هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار پایان نامه کارشناسی ارشد در درون دانشگاه نوشته می شود که اگر ۴۰ درصد آنها در حال ارتقا کشور باشند قطعا مشکلات بسیاری حل خواهد شد.


رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه به حوزه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها دانشکده مهندسی راه آهن در خاورمیانه در این دانشگاه قرار داد که تاثیرات خوبی در جهت ارتقا راه آهن کشور تاکنون داشته که توسعه متروها یکی از آنها بوده است.


ذاکری ادامه داد: امیدوارم ظرف ۳ الی ۴ سال آینده بومی سازی قطعات ریلی صورت گیرد که با تمام شدن پروژه، اثر بخشی آن را ببینیم؛ در سال گذشته به کمک اعضا هیئت علمی ۳ الی ۴ مورد رونمایی داشتیم، در حوزه بین المللی تا سال ۱۴۲۰ تعهداتی داریم که باید انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: سال گذشته اولین مرکز نوآوری را در دانشگاه افتتاح کردیم و امسال هم قرار است ۲ مرکز را بهره برداری کنیم و حرکت از نسل دوم به نسل سوم شکل می‌گیرد، مراکز علمی در حال توسعه هستند و شرکت‌های علمی به ۳۷ عدد رسیده و امیدوارم به ۵۰ شرکت برسد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1006641

وب گردی

وب گردی