آیین خاطره‌گویی به مناسبت سالروز آزاد‌سازی خرمشهر در واحد رامسر

به همت معاونت فرهنگی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر همزمان با سوم خرداد مراسم خاطره گویی سالروز فتح خرمشهر با حضور جمعی از دانشجویان، کارکنان و استادان در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رامسر، علیرضا یکرنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت علی (ع) و خیر مقدم به سرهنگ پاسدار فرامرز بشارتی گفت: آزادسازی خرمشهر یکی از اتفاقات نشاط آفرین برای مردم ایران در دوران جنگ بود که به دست رزمندگان جوان اتفاق افتاد. امروز هم این فرزندان جوان هستند که باید آینده کشور را بسازند و کشور باید به آنان اعتماد کند.

وی افزود: در فتح خرمشهر با وجود اینکه دشمن بسیار قوی تر و مجهزتر بود؛ اما تلاش رزمندگان و رشادت شهیدان سبب شد به این پیروزی مهم دست یابیم.

سرهنگ فرامرز بشارتی یکی از یادگاران دفاع مقدس در این مراسم گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر توسط رزمندگان در دوران جنگ هشت ساله جنگ تحمیلی، نمادی از خودباوری، عزم و اتحاد ملی مردم ایران در برابر هجمه‌های دشمنان است.

رزمنده اطلاعات و عملیات دوران دفاع مقدس با بیان اهمیت عملیات بیت المقدس گفت: آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در جنگ ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در سوم خرداد سال 1361 صورت گرفت که این عملیات ۳ مرحله داشت و در مجموع 25 روز طول کشید.

وی خاطر نشان کرد: در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۹ هزارعراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند.

بشارتی در ادامه افزود: پس گرفتن خرمشهر، سبب تغییراتی مانند توازن سیاسی ـ نظامی در جنگ و منطقه خلیج فارس شد که تماماً به سود ایران بود.

فرمانده گروهان و جانشین فرمانده عملیات در جنگ تحمیلی در پایان تصریح کرد: درسال 1361 و در سن 18 سالگی به جنگ اعزام شدم و تا پایان در جنگ حضور داشتم و با افتخار می گویم یکی از کسانی هستم که ایران اسلامی را دوست دارم و تا آخرین نفس پای آن ایستاده ام.

در این مراسم همچنین از دانشجویان مجتبی تاش موسی فرزند شهید مدافع حرم شهید مصطفی تاش موسی به عنوان ممتاز فرهنگی و سیده طیبه میری فرزند جانباز میرآقا میری به عنوان ممتاز علمی تجلیل شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006650

وب گردی

وب گردی