جشنواره سراسری هنر، ادبیات دینی و قرآنی دانشگاه آزاد  اسلامی در واحد کرج برگزار می شود

اولین جلسه هماهنگی برگزاری بیست و چهارمین جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از استان البرز، در این جلسه عبدالمجید طالب تاش رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از تغییرات بسیار چشمگیر فرهنگی در واحد کرج، میزبانی این دانشگاه در بیست و چهارمین جشنواره سراسری ادبیات دینی و قرآنی کشوری را نقطه عطفی در این تحولات عنوان کرد.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: واحد کرج با بهره گیری از پتانسیل بالای فرهنگی و نیروهای ارزشمند فرهنگی بی نظیر خود، باید در برنامه های فرهنگی کشور پیشتاز باشد، تا توانمندی واقعی خود را بیش از پیش نشان دهد.

همچنین در این جلسه محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحدکرج با اشاره به آیاتی از سوره حجرات به بیان پاره ای از آداب دینی وتعالیم قرآنی و اسلامی پرداخت.

وی ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان ابراز امیدواری کرد شیعیان راستین آن حضرت، در این ایام مبارک به دریافت آنچه که سبب رضای خداوند متعال می باشد، نائل شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحدکرج بر لزوم هماهنگی تمامی بخش های دانشگاهی اعم از فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و دانشجویی در این اتفاق معنوی بزرگ و کشوری تاکید کرد و افزود: بایستی با همکاری و همگامی تمام بخش ها جشنواره ای در شأن کلام الهی برگزار شود و به فضل الهی به عنوان برگ زرین دیگری به افتخارات فرهنگی و معنوی واحد کرج و استان البرز افزوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج نیز با اشاره به میزبانی واحد کرج در بیست و چهارمین جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی، نکاتی را در خصوص اجرای این جشنواره مطرح نمود و گفت: با توجه به آسیب شناسی های صورت گرفته در جامعه، آنچه امروز در جامعه ضروری به نظر می رسد این است در مراسم از این دست باید مشارکت عمومی به حداکثر برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد در خدمت به قرآن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و با تمام توان در این امر ایفای نقش خواهیم نمود و در صورت لزوم علاوه بر پتانسل های دانشگاه آزاد اسلامی در استان البرز از اساتید و متخصصین حوزوی و دانشگاهی استان نیز بهره خواهیم برد.

در ادامه جلسه نیز مباحث مرتبط با کمیته های تخصصی، زمانبندی جمع آوری آثار، نحوه داوری و دیگر مسائل مرتبط مطرح و به بحث گذاشته شد.

این جلسه با حضو عبدالمجید طالب تاش رئیس پژوهشکده قرآن و عترت، علی عزتی، رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، محمدرضا عسکری رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان البرز، حجت الاسلام سیدابراهیم اکبری معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج، سیده مه لقا هاشمی دبیر کانون قرآن و عترت استان البرز و مسئولین امور فرهنگی و قرآن و عترت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

مراسم تقدیر از آثار برتر بیست و چهارمین جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی قرار است در مهرماه امسال به میزبانی واحد کرج برگزار شود.

کد خبر: 1006665

وب گردی

وب گردی