آذین: دانشگاه آزاد واحد مبارکه، دانشکده مرتبط با صنایع فولاد ایجاد می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به ظرفیتی که در دانشگاه آزاد مبارکه و شهر مجلسی وجود دارد درصددیم تا دانشکده‌‌های مرتبط با صنعت فولاد را برای ایجاد دانشکده‌های هم‌جوار صنعت ایجاد کنیم.

احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره هم‌جواری دانشگاه با صنعت و ثمرات نزدیکی میان این دو در خودکفایی و توسعه کشور گفت: هم‌‌جواری دانشگاه با صنعت منجر به توسعه رونق تولید و استفاده از دانش بومی متخصصان ایرانی در صنایع و کارخانجات می‌شود که منجر به خودکفایی ایران در تامین کارشناسان متخصص در صنایع مختلف خواهد شد. بدون تردید، نزدیکی دانشگاه با صنعت و ایجاد دانشگاه در کنار صنایع مختلف منجر به آشتی دانشگاه با صنعت شده که چرخ‌‌های توسعه کشور را به حرکت درآورده و منجر به تقویت اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی درباره ایجاد دانشگاه‌های هم‌‌جوار صنعت در دانشگاه افزود: ایجاد دانشگاه هم‌‌جوار صنعت در دانشگاه آزاد، انقلابی در تعامل میان دانشگاه و صنعت است که مهم‌‌‌‌ترین دستاورد آن کارآفرینی و اشتغال فارغ‌‌التحصیلان این دانشگاه بوده است که به تناسب رشته تخصصی خود، مرتبط با آن صنایع وارد کارخانجات مختلف شده تا هم صنعت از دانش آنها بهره‌مند شود هم کلیه این افراد در کارخانجات مختلف مشغول به کار شوند که این امر منجر به کارآفرینی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر در دانشگاه آزاد اصفهان در مرکز دهق یک دانشکده نساجی ایجاد کردیم و با توجه به کارخانجات نساجی که در این شهر وجود دارد ظرفیت مناسبی برای حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته‌‌‌ها در این مرکز فراهم شده است که منجر به کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کشور خواهد شد.

آذین یادآور شد: در حقیقت این هم‌‌جواری دانشگاه با صنعت پل ارتباطی زده بین آموزش، مهارت، خرج و مخارجی که دانشجو باید داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیتی که در دانشگاه آزاد مبارکه و شهر مجلسی وجود دارد درصددیم تا دانشکده‌‌های مرتبط با صنعت فولاد را برای ایجاد دانشکده‌های هم‌جوار صنعت ایجاد کنیم و پروژه‌هایی که این صنعت دارد را دانشگاه آزاد مبارکه می‌تواند با تربیت افراد متخصص تامین کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: صنعت فولاد با بسیاری از رشته‌‌های مهندسی مرتبط بوده که با تقویت رشته‌های فنی و مهندسی مرتبط با فولاد در کنار این صنعت می‌توانیم بسیاری از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این رشته‌ها را با اعتمادسازی و تعامل مناسب با صاحبان این صنایع در کارخانجات فولاد به کار گیریم که این امر منجر به اشتغال و کار آفرینی فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها خواهد شد.

آذین در پایان تاکید کرد: بدون تردید، اگر علم و دانش کنار صنعت قرار گیرد و تعامل مناسب میان دانشگاه و صنعت برقرار شود تولیدات کشور با تکیه بر دانش متخصصان بومی ایران فراهم شده که علاوه بر توسعه و آبادانی کشور، نقش انکارناپذیری در گسترش اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006677

وب گردی

وب گردی