انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و فرماندهی انتظامی شرق استان

تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران به امضا رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری در راستای روابط علمی و پژوهشی بین فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با حضور عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک و عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران امروز چهارشنبه اول خرداد ۹۸ در پارک علم و فناوری این دانشگاه امضا شد.

در جلسه امضای تفاهم‌نامه، سردار ناظری با اشاره به چالش‌های موجود در امنیت حوزه شرق استان تهران و با تاکید بر نقش مهم مراکز علمی و فناوری به ویژه پارک‌های علم و فناوری در رفع چالش‌های امنیت شهری گفت: وجود چالش‌های امنیتی مختلف در حوزه استحفاظی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران از جمله برقراری امنیت در چهار محور اصلی ترافیکی این حوزه یعنی هراز، فیروزکوه، امام رضا و حرم تا حرم که روزانه به طور میانگین شامل تردد یک میلیون و دویست هزار خودرو است و همچنین مشکلات مربوط به ریزش بهمن و کوه در فصل زمستان در این مسیرها، وسعت زیاد کویر ورامین که برقراری امنیت در آن را برای جلوگیری از حضور اشرار سخت کرده است، در صورتی که می‌تواند به طور مثال از جهت گردشگری مورد بهره‌وری درست قرار گیرد، مشکلات مربوط به امنیت شهرهای حاشیه‌ای شرق تهران که نقش مهمی در امنیت تهران دارند و غیره ما را بر این داشته تا بهترین اقدامات را در راستای رفع این چالش‌ها و یافتن بهترین راه حل‌ها انجام دهیم.

وی افزود: مطمئنا پارک‌های علم و فناوری به خاطر داشتن نیروهای جوان و با قابلیت‌های علمی بالا می‌توانند ما را در سه حوزه اصلی آموزش، پژوهش و نوآوری در راستای رسیدن به بهترین عملکرد امنیتی شهری همراهی کنند.

زارعی هنزکی نیز با اشاره به اینکه امروزه و با توجه به پیشرفت سریع فناوری باید به دنبال راه دیگری به منظور برقراری امنیت باشیم گفت: مطمئنا پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و تمامی مراکز علمی و تحقیقاتی، این نوع همکاری در راستای برقراری هر چه بیشتر امنیت را وظیفه خود می‌دانند چرا که امنیت خود ما نیز در گرو امنیت کشور است.

وی افزود: اما در این راستا مهم‌ترین بخش، شناخت درست کمک یا چالش است. به همین علت نیاز داریم تا نیروهای حاضر در مراکز دانش و فناوری و به‌خصوص نیروهای جوان این چالش‌ها را از طرف شما بشنوند که خود نیازمند ارتباط هرچه بیشتر پلیس به مردم است.

زارعی خاطرنشان کرد: همچنین پارک تمام سعی خود را دارد تا فضای حمایتی برای این افراد ایجاد شود تا بتوانند در راستای عملی کردن راه‌حل‌های امنیتی خود گام بردارند و طرح‌های خود را به مرحله اجرا برسانند.

این تفاهم‌نامه در راستای همکاری فی مابین در زمینه‌های علمی-پژوهشی، تحقیقات کاربردی و تولید محصولات با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنی، تولیدی، آزمایشگاهی و نیروی انسانی به منظور تسریع در دستیابی به برنامه‌های مورد توافق طرفین صورت گرفت.

از موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری مشترک در برگزاری میزگردهای علمی و همایش‌های پژوهشی و فناوری، همکاری در زمینه اطلاع‌رسانی درباره موضوعات علمی، پژوهشی و فناوری طرفین، همکاری در زمینه طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی و فناوری، کاربردی مشترک، فراهم کردن امکان استفاده از کتابخانه برای محققان طرفین، همکاری در تألیف و تدوین، ترجمه کتاب، فیلم، انیمیشن و تیزر تبلیغاتی مشترک در حدود وظایف در زمینه‌های علمی و فناوری، همکاری در زمینه انتخاب موضوع پایان‌نامه‌های تحصیلی مرتبط با نظم و امنیت اجتماعی و مأموریت‌های طرفین، همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مشترک، تبادل کارشناسان و استفاده از قابلیت‌های محیطی برای فراگیری علوم و مهارت‌های تخصصی و معرفی استادان تخصصی برای دوره‌های آموزشی طرفین اشاره کرد.

مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت ۳ سال است و ادامه فعالیت یا بازنگری، اصلاح و تغییرات در مفاد آن بنا به پیشنهاد کارگروه و با توافق بالاترین مقام طرفین خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006706

وب گردی

وب گردی