آزمایشگاه‌ها در طرح برندملی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تجهیز می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در طرح برند ملی دانشگاه می‌تواند با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به تجهیز و نوآوری کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها داشته باشد چرا که محیط کار عملی باید ازهر لحاظ تجهیز شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، نشست تدوین برنامه عملیاتی و تقویم اجرایی طرح تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های فنی و حرفه‌ای صبح امروز با همکاری صنایع و بنگاه های اقتصادی با نام برند ملی با حضور ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، جمعی از مدیران کل حوزه ستادی و روسای منتخب استانی دانشگاه در سازمان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

صالحی عمران در این نشست با عنوان اینکه در این طرح بنگاه‌های اقتصادی، صاحبان صنایع در شهرک های صنعتی، تولیدکنندگان، واحدهای خدماتی و حامیان فناوری با انتخاب خود مسئولیت تجهیز یک یا چند کارگاه داخلی با نام تجاری خود را بر عهده می‌گیرند، بیان کرد: این بنگاه‌های تولیدی با انتخاب خود یکی از دو طرح واگذاری یا فروش اقساطی تجهیزات را با دانشگاه برگزار می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه در یکسال اخیر اقدامات بزرگی همچون توانمند سازی استادان، ارتقای تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی در سراسر مراکز تابعه به همراه ارزیابی عملکرد مراکز داشته که در ادامه همین مسیر نوسازی و به روز رسانی فضای فیزیکی کارگاه ها برای بنده حائز اهمیت است.

صالحی عمران با عنوان اینکه روسای مراکز و مدیران حوزه ستادی نباید تمام برنامه‌ریزی ها را بر روی بودجه‌های دولتی معطوف کنند، تصریح کرد: در طرح برند ملی دانشگاه می‌تواند با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به تجهیز و نوآوری کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها داشته باشد چرا که محیط کار عملی باید از هر لحاظ تجهیز شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره بر اینکه طرح برند ملی مورد تأکید و استقبال وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری است و ایشان شخصاً پیگیر انجام این طرح ملی در مراکز هستند، عنوان کرد: نقطه قوت این طرح این است که در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی دانشگاه با حمایت از شرکت های داخلی موجبات فراهم شدن رونق تولید و معرفی طرح های بومی و منطقه‌ای شده و بنگاه‌های تولیدی می‌توانند محصول خود را در داخل کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای معرفی و تبلیغ خود را در پایگاه خبری دانشگاه و فضای فیزیکی دانشکده‌ها داشته باشند.

وی افزود: شاید بتوان گفت این طرح بزرگ‌ترین برنامه دانشگاه در سال جاری خواهد‌ بود چرا که با ورود بخش خصوصی به تولید ملی کمک کرده‌ایم و زمینه اشتغال مستقیم برای فارغ‌التحصیلان ایجاد خواهد شد به همین منظور در این خصوص به سلمانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی مأموریت داده‌ام به صورت هفته ای فعالیت های صورت گرفته را رصد و گزارش کند.

صالحی عمران ادامه داد: روسای استانی بایستی با شرکت های بزرگ داخلی نشست برگزار کنند و مقدمات همکاری را بسنجند و در گام اول تفاهم نامه همکاری امضاء کنند و به سازمان مرکزی گزارش کنند.

سلمانی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای در این نشست با تأکید بر ایجاد دبیرخانه مستقل و شورای سیاست گذاری برای این طرح، بررسی، مطالعه و تدوین برنامه اجرایی برای مراکز خطاب به روسای حاضر در نشست گفت: در این طرح امکان استفاده از فضای آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی، اجرای پروژه مشترک تحقیق و توسعه در راستای ارتقای محصولات خود و معافیت قانونی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است در نشست حاضر روسای دانشگاه های استانی آذربایجان شرقی، یزد، گیلان، مازندران، زنجان و فارس گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در مراکز را بیان کردند که در گزارشی مبسوط در سایت دانشگاه بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006713

وب گردی

وب گردی