مدرسه مهارتی صنعت چرم و کفش در واحد تبریز راه‌اندازی می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: مدرسه علمی و مهارتی صنعت چرم و کفش در واحد تبریز راه‌اندازی می شود .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تبریز عزیز جوانپور در نشست مشترک همکاری صنعت و دانشگاه در راستای طرح نظام موضوعات چرم و کفش که در دفتر شهرک چرمشهر تبریز برگزار شد، گفت: رسالت اصلی دانشگاه حل مشکلات صنعت و جامعه است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیار موثری در ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت انجام شده است اما تا رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب فاصله زیادی داریم.

جوانپور تاکید کرد: باید رویکردی در پیش گرفته شود تا صنعت، لزوم حضور و تاثیرگذاری دانشگاه در حل مسایل و مشکلات را احساس کند.

وی گفت: با توجه به اینکه محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بحث صنعت چرم و کفش را که پیشینه ای دیرینه در استان آذربایجان شرقی دارد و مشارکت در حل بحران دریاچه ارومیه را در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی قرار داده‌ است.

جوانپور افزود: طی مطالعاتی که توسط استادان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان صورت گرفته مشکلات و چالش های صنعت چرم و کفش شناسایی و راه حل‌هایی برای توسعه زیر ساخت های صنعتی توسط اساتید و پژوهشگران ارائه شده است.

وی ادامه داد: بعد از ایجاد اولین مرکز علمی، مهارتی و عمومی رباتیک و بهره‌برداری موفق از آن، دومین مدرسه علمی و مهارتی تحت عنوان صنعت چرم و کفش در واحد تبریز جهت تسریع در عملیاتی کردن طرح‌ها در حال بررسی است و بزودی راه اندازی خواهد شد.

جوانپور به تاکید طهرانچی برای ایجاد و راه‌اندازی رشته‌‌های جدید در ارتباط با حل مشکلات صنعت اشاره کرد و افزود: طی مکاتباتی که با سازمان مرکزی دانشگاه صورت گرفته بزودی رشته های مرتبط با صنعت چرم و کفش در واحدهای دانشگاهی استان راه‌اندازی می شود.

احد نوزاد، مشاور فنی شهرک صنعتی چرمشهر تبریز نیز گفت: در شرایط کنونی همکاری بین دانشگاه و صنعت یکی از ضروریات مبرم است . لذا طبق توافقات فی مابین شهرک صنعتی چرم یک اتاق در اختیار دانشگاه قرار می دهد و دانشگاه نیز اتاقی با امکانات لازم در اختیار عوامل شهرک صنعتی چرم قرار دهد.

وی افزود: با توجه به نشست های متعددی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز شد یک گزارش علمی 50 صفحه ای از سوی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سطح کشور و با محوریت واحد تبریز در 5 چالش دسته بندی شده است که اهداف و رهیافت ها و پیشنهاداتی جهت بهبود این صنعت ارائه شد.

علیرضا جباریان فام، رئیس اتحادیه کفاشان تبریز نیز گفت: در بین دانشگاه های سطح استان که وارد مقوله صنعت کفش و چرم شده اند، تنها دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به طور جدی و عملی این موضوع را پیگیری می کند.

وی افزود: یکی از صنایع مادر تبریز صنعت کفش است و دانشگاه آزاد اسلامی با تصویب و راه اندازی رشته کفش و آموزش دوره های ویژه کفش به سرعت پیشرفت این صنعت در سطح ملی و بین المللی کمک شایانی خواهد کرد.

در پایان این نشست با حضور اعضای هیات رئیسه واحد تبریز، محمد مهدی دباغی صدر رئیس هیات مدیره شهرک، مهدی امینی، مدیرعامل شهرک چرم و همراهان اتاق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در شهرک چرمشهر تبریز افتتاح شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006724

وب گردی

وب گردی