دانشجویان نقشی اساسی در حرکات مقاومتی و آزادی خواهانه داشته‌اند

مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران گفت: در خصوص نقش دانشجویان در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین گفت: دانشجویان همواره یک نقش اصلی در حرکات مقاومتی و آزادی خواهانه داشته‌اند.

اسامه حورانی مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران، در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه روز قدس یک حرکت مؤثر در تاریخ فلسطین است، گفت: قدس شریف و مسئله فلسطین به عنوان نماد وحدت در برابر رژیم صهیونیستی شناخته می‌شوند. ماه رمضان هم نماد وحدت امت اسلامی است؛ چراکه روزه داری در ماه مبارک رمضان و احترام به این ماه، یک امر مشترک در میان تمام اقشار امت اسلامی است.

وی افزود: روز قدس سبب می‌شود که وحدت میان امت اسلامی بیشتر شود و توجه بیشتری به مسئله فلسطین صورت گیرد. این یک حرکت مؤثر برای تقویت مقاومت مردم فلسطین است.

حورانی ادامه داد: با انجام راهپیمایی در روز قدس، اتحاد و وحدت بین امت اسلامی بیشتر می‌شود و توجه‌ها، بیش از پیش به جنایات دشمن خونخوار و کودککش صهیونیستی جلب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید بگویم که برای فلسطینی‌ها، هر روز و هر جمعه، روز قدس است. به ویژه در سال اخیر که راهپیمایی‌های بازگشت راه افتاده‌اند و هر جمعه را به روز قدس تبدیل کرده‌اند. یعنی هر جمعه در غزه، تجمع برپا می‌شود، شهید داده می‌شود، مردم اعتراض می‌کنند و مجروح می‌شوند.

مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران تصریح کرد: شعار اصلی روز جهانی قدس امسال، نه به معامله قرن است. این شعار قرار است که در ایران و در سراسر دنیا مطرح شود.

وی در خصوص نقش دانشجویان در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین گفت: دانشجویان همواره یک نقش اصلی در حرکات مقاومتی و آزادی خواهانه داشته‌اند. دانشجویان امروز، در سال های آینده به افراد مؤثری تبدیل می‌شوند.

حورانی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند در فضای بی‌تکلف دانشگاهی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نسبت به مسئله فلسطین روشن‌گری کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند در امر اطلاع رسانی، به ویژه در نمایشگاه‌ها و به وسیله ایراد سخنرانی، مؤثر واقع شوند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که نقطه آغاز بسیاری از حرکت‌های مقاوتی، به صورت دانشجویی بوده است. به عنوان مثال نقطه آغاز جنبش جهاد اسلامی فلسطین از دانشگاه بوده است. به همین منظور حرکت های دانشجویی را نباید دست کم گرفت.

مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران، در خصوص طرح معامله قرن گفت: بحث معامله قرن از خیلی وقت پیش مطرح شده است و ما با آن مخالف هستیم. بسیاری از اتفاقاتی که در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، در راستای معامله قرن است؛ به عنوان مثال، فشار‌هایی که بر جمهوری اسلامی ایران وارد می‌شود، مسئله اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و اعلام بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از سرزمین های اشغالی، در راستای معامله قرن هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند که نقشه های خود را به ما تحمیل کند؛ اما فلسطینی‌ها با مقاومت و ایستادگی، آن ها را با شکست مواجه خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006744

وب گردی

وب گردی