پیش‌بینی تجاری‌سازی باتری گرافنی در سال ۲۰۲۰

یک شرکت نانویی قصد ورود به حوزه گرافن را دارد به طوری که این شرکت در حال ساخت باتری گرافنی است و پیش‌بینی می‌شود، سال آینده وارد بازار شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سینت‌جین‌کربن (Saint Jean Carbon) قصد دارد تا با وارد شدن به حوزه تولید گرافن، ارزش افزوده محصولات گرافیتی خود را ارتقاء داده و وارد بازار گرافن شود. این شرکت دارای منابع گرافیت در کبک و اونتاریو کانادا است.

این شرکت در حال اکتساب دانش فنی به‌منظور توسعه گرافیت برای استفاده در باتری‌ها است. سینت‌جین‌کربن در حال حاضر مواد مورداستفاده در آند یا کاتد باتری را در مقیاس‌های کم تولید می‌کند و همچنین در حال توسعه نمونه اولیه باتری آب‌نمک‌ژل گرافنی است که انتظار می‌رود سرعت شارژ و عمر بیشتری نسبت به باتری‌های رایج داشته باشد. در ماه ژانویه ۲۰۱۹ این شرکت اعلام کرد که قصد دارد روی طراحی باتری کار و در بهار ۲۰۲۰ این باتری‌ها را وارد بازار کند.

سینت‌جین‌کربن نیاز به یک مرحله پیش‌درآمد دارد، به این معنا که این شرکت نیاز به مقداری سرمایه و منابع مالی دارد تا بتواند تا سال ۲۰۲۰ به مرحله تجاری‌سازی برسد، زمانی که مشتریان می‌توانند این باتری‌های حاوی گرافن را خریداری کنند. در ماه مارس ۲۰۱۹ یک شرکت خصوصی اعلام کرد که قصد سرمایه‌گذاری ۴۰۰ هزار دلاری را در شرکت سینت‌جین‌کربن دارد و احتمالا این شرکت خصوصی انتظار دارد تا بعد از تجاری‌سازی و فروش باتری‌ها بتواند نتیجه‌ سرمایه‌گذاری خود را دریافت کند.

تحقیقات روی باتری‌های آب‌نمکی ۵ سال است که آغاز شده است. این باتری‌ها در مقایسه با باتری‌های لیتیمی، ظرفیت ولتاژ محدودتری دارد؛ از این ‌رو تحقیقات برای حل چالش‌های این حوزه ضروری است. یافته‌های اخیر این شرکت نشان می‌دهد که گرافن در ژل آب‌نمک غلیظ می‌تواند به بهبود عملکرد باتری کمک کند. وجود گرافن در این ساختار مانع از تجمع آن می‌شود. باتری‌های آب‌نمکی ایمنی بیشتری داشته و آتش نمی‌گیرند و در عین حال هزینه مواد خام مورد نیاز برای ساخت آن‌ها نیز کمتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006759

وب گردی

وب گردی