حذف ویندوز از کامپیوترهای ارتش چین

دولت چین می خواهد سیستم عامل های ویندوز را از کامپیوترهای مورد استفاده در ارتش این کشور حذف و سیستم عامل بومی را جایگزین آن کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جنگ تجاری بین آمریکا و چین اکنون به عرصه تکنولوژی کشیده شده است.

به گزارش مجله کانادایی « Kanwa Asian Defence »، چین به دلیل ترس از نفوذ آمریکا به کامپیوترهای ارتش این کشور که در آنها از سیستم عامل ویندوز استفاده شده است در حال برنامه ریزی برای توسعه سیستم عامل اختصاصی و بومی متعلق به خود و جایگزین کردن کردن این سیستم عامل با ویندوز است.

طبق گفته این مجله مقامات نظامی چین به جای مهاجرت از ویندوز به لینوکس تصمیم گرفته اند سیستم عامل اختصاصی خودشان را توسعه دهند. پس از افشاگری هایی که توسط ادوارد اسنودن، Shadow Brokers و Vault7 Leaks انجام شد مقامات چینی به خوبی در جریان ابزارهای هک ایالات متحده هستند. روش هایی که این کشور از طریقشان به هک انواع سیستم ها از تلویزیون های هوشمند گرفته تا سرورهای لینوکس، روترها یا سیستم عامل های خانگی مانند مک و ویندوز می پردازد.

پس از این که معلوم شد ایالات متحده قادر به هک تقریبا تمام سیستم هاست، دولت چین سیاست امنیت جدیدی در پیش گرفت که در راستای آن سیستم هایی توسعه می دهد که برای هکرهای خارجی بیگانه اند تا کار را برای جاسوسی از فعالیت های نظامی اش دشوارتر کند.

کره شمالی نیز اواخر دهه 90 میلادی دست به اقدام مشابهی زد و سیستم عامل ستاره سرخ را برای استفاده داخلی توسعه داد. این سیستم عامل که بر پایه لینوکس عمل می کرد هیچگاه به تنها سیستم عامل مورد استفاده در این کشور تبدیل نشد و ادارات دولتی همچنان از مک و لینوکس و ویندوز استفاده می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006766

وب گردی

وب گردی