روز قدس نماد آزادی‌خواهی  و حمایت از مظلومان در برابر غاصبان  و متجاوزان است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی پیامی از تمامی دانشگاهیان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی پیامی از تمامی استادان، دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور دعوت کرد تا پرشورتر از گذشته در دفاع از کرامت انسانی، آزادی و برابری همه ملت‌ها و رد جعل تاریخ از سوی صهیونیست‌ها، حضوری گسترده و دشمن‌شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشند.

در ابتدای پیام وزیر علوم آمده است: روز جهانی قدس یادآور مسئولیت دولت‌ها و ملت‌های اسلامی در مقابل دشمنان خدا و مردم مظلوم فلسطین و ضرورت بیداری و بصیرت همراه با تجهیز و تقویت توان نیروی مسلمانان در ابعاد مختلف است. روز قدس نماد آزادی‌خواهی، عدالت و حمایت از مظلومان در برابر غاصبان و زورگویان و متجاوزان است. روزی که مومنان و مسلمانان روزه‌دار یک صدا، ندای مظلومیت مسلمانان فلسطین اشغال شده را به گوش جهانیان می رسانند.

در بخش دیگری از این پیام ذکر شده: تدبیر هوشمندانه‌ای که از جمله مواریث ماندگار و اثرگذار قائد عظیم‌الشان و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران است، پیامی واضح به مستکبران و ظالمان داده است که برتری کشورهای اسلامی در موازنه قوا به‌خصوص در عرصه حفاظت از هویت و موجودیت خود می‌بایست به گونه‌ای طراحی و راهبری شود که ترس از قدرت اسلام و اقتدار مانع از هرگونه اقدام به تعدی و تجاوز و حتی تصور آن از سوی دشمنان باشد.

در ادامه پیام وزیر علوم آمده است: مردم ایران به عنوان پرچم‌داران اسلام انقلابی و بر اساس موقعیت استراتژیک و امکانات و ظرفیت‌های خاص کشور خود و با توجه به آثار و برکات انقلاب اسلامی، الهام‌بخش بیداری و حضور در صحنه بسیاری از مسلمانان جهان بوده است و همه ساله در جمعه آخر ماه مبارک رمضان با نمایش کارکرد اجتماعی اسلام به عنوان مظهر تلفیق دین و سیاست، زمینه خیزش عمومی جهان اسلام را در برابر دشمنان به‌خصوص اسرائیل غاصب فراهم می‌نماید.

غلامی در انتهای پیام خود خطاب به جامعه دانشگاهی خاطر نشان کرد: تلاش برای آزادی قدس عزیز نماد آرمان‌خواهی و حق‌طلبی و نفی سلطه از کشورهای اسلامی است. جامعه دانشگاهی کشور همچون همیشه، در کنار سایر اقشار ملت مسلمان ایران در راهپیمایی بزرگ و دشمن شکن روز جهانی قدس شرکت خواهند نمود و با پیروی از مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری مدظله العالی به وظیفه ملی و اسلامی خود در ماه صیام به نحو شایسته عمل نموده و در صحنه سیاسی‌-عبادی قیام علیه صهیونیسم جهانی حضوری چشمگیر و حماسی خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006776

وب گردی

وب گردی