هزینه بحران با هواوی برای گوگل

اخیرا در دنیای فناوری همگان در مورد بحران به‌وجود آمده بین گوگل و هوآوی صحبت می کنند؛ اما هزینه این بحران برای  گوگل چقدر است ؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در هفته های اخیر و در پی صدور فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر ممنوعیت استفاده از تجهیزات مخابراتی کشور هایی که از نظر او «تهدید امنیتی » قلمداد می‌شوند، توسط شرکت های ارتباطاتی این کشور، گوگل همکاری خود با شرکت چینی هواوی را محدود کرده است.

سپس وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که برخی از محدودیت های تجاری اعمال شده برای هوآوی را که در لیست سیاه قرار گرفته و مشمول این فرمان شده است را به مدت 90 روز معلق کرده است.

این تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا 90 روز به هواوی این اجازه را می دهد که نسبت به خرید تجهیزات آمریکایی مورد نیاز خود برای به‌روزرسانی گوشی های هوشمند و تبلت خود اقدام کند. با این حال، هوآوی برای تولید محصولات جدید ، بدون دریافت مجوز نمی تواند از محصولات تولید شده توسط ایالات متحده استفاده کند.

ادامه کار برای هوآوی بدون گوگل امکان‌پذیر است؟

مسلما این تصمیم تاثیر قابل توجهی بر فعالیت هوآوی خواهد داشت؛ اما گوگل در این بین چه چیزی را از دست خواهد داشت.

براساس گزارش «Nomura Instinet » ، تعلیق مجوز هوآوی برای استفاده از اندروید، 425 میلیون دلار برای گوگل هزینه خواهد داشت.

زیرا گوگل در سال 2018 از فروشگاه نرم افزاری پلی استور 7 میلیارد دلار درآمد داشت که 388 میلیون دلار آن از طریق گوشی های هوشمند شرکت هوآوی به‌دست آمده بود.

اخیرا هوآوی مذاکراتی با «اپتوید» شرکت رقیب پلی استور برای استفاده از این فروشگاه نرم افزار مجازی برای جایگزینی آن با پلی استور در گوشی هوشمند خود، انجام داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006790

وب گردی

وب گردی