بحران فلسطین، اصلی‌ترین دغدغه جهان اسلام است

دانشگاه مذاهب اسلامی از آحاد امت اسلامی به‌ ویژه ملت شریف ایران برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس در حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین دعوت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه مذاهب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت «روز جهانی قدس» و اعلام حضور در این حماسه بزرگ، از عموم ملت آگاه و مسلمان ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان برای شرکت و حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام انزجار از صهیونیزم جهانی و حامیان آن‌ها دعوت کرد.

در ابتدای این بیانیه چنین آمده است: امسال حضور در راهپیمایی روز قدس و در آستانه اقدام شرم‌آور و البته بی‌نتیجه طرح «نقشه معامله قرن» که توطئه جدیدی توسط استکبار جهانی و ایادی آن‌ها در منطقه برای پایمال کردن حقوق حقه مردم فلسطین است، بیش‌ازپیش اهمیت دارد و تمامی ملت‌های مسلمان و سران کشورهای اسلامی باید با هوشیاری این توطئه را دریابند و این اقدام را محکوم نمایند.

در ادامه نوشته شده است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خاستگاه خیزش امت به‌سوی آزادی قدس شریف از سلطه صهیونیسم جهانی است. این روز عظیم ازجمله مهم‌ترین یادگارهای امام راحل عظیم‌الشأن (ره) است که توانست با طرح آن، نقطه عطفی را در مبارزات حق‌طلبانه مسلمانان برای نجات مسجدالاقصی از چنگال غاصبان مستکبر رقم بزند. روز قدس روزی است که همه یکتاپرستان و آحاد ملت بزرگ ایران شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر می‌دهند و آمادگی خود را برای آزادی قدس شریف اعلام می‌دارند.

در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است: امروز نباید ذره‌ای تردید به دل راه داد که اشغال فلسطین تنها یک مسئله عربی نیست. بلکه اصلی‌ترین دغدغه جهان اسلام است و چشم و دل و فکر همه مسلمانان جهان با آن همراه است. مسئله قدس به‌رغم همه شیطنت‌های جریان تکفیری و افراطی همچون داعش و.. در منطقه که به دنبال انحراف افکار عمومی از آنچه در کانون توجه مسلمانان قرار دارد، همچنان مسئله نخست جهان اسلام و امت اسلامی است و تا روز پاک‌سازی قدس شریف از چنگال صهیونیسم غاصب مسئله نخست باقی خواهد ماند.

در ادامه آمده است: امت اسلامی و همیشه هوشیار و بصیر ایران در راستای آرمان‌های امام راحل و به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب قدس شریف و مبارزه با صهیونیسم غاصب را مسئله اول خود می‌داند و با تهدید و تحریم و ترور و اقداماتی ازاین‌دست که هرروز دشمنان اسلام برای شکستن عزم و اراده ملت به یکی از آن‌ها متوسل می‌شوند، کوتاه نخواهد آمد زیرا به فرموده بنیان‌گذار کبیر و فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مسئله فلسطین متعلق به تمام جهان اسلام است.

در بخش دیگری عنوان شده است: از این رو استادان، کارکنان و دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی ضمن محکومیت هرگونه طرح و توطئه با هر نام و نشانی همچون «طرح شوم و شرم‌آور معامله قرن» و تأکید مجدد بر حمایت از آرمان فلسطین، همه امت اسلام را به هوشیاری در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و حامیان آن برای پایمال کردن حقوق ملت مظلوم فلسطین فرامی‌خواند.

در پایان این بیانیه نیز تأکید شده است: امید است ملت بزرگ ایران و ملت‌های دیگر اسلامی و آزاده جهان بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) لبیک گویند و همه با هم در راهپیمایی روز جهانی قدس در دفاع از آرمان فلسطین و قدس شریف شرکت کرده و بار دیگر حضوری باشکوه و عزت‌آفرین را رقم بزنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006815

وب گردی

وب گردی