تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران  در میدان فلسطین/از حضور موشک ذوالفقار تا شرکت سران برخی از کشورهای عربی در راهپیمایی و اعدام نمادین ترامپ/صدای واحد راهپیمایان در محکومیت معامله قرن

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم روزه دار ایران اسلامی در سراسر کشور در مسیرهای تعیین شده برگزار شد.

مراسم راهپیمایی روز جهانی به صورت همزمان در تهران و در بیش از ۹۵۰ شهر کشور با حضور گسترده مردم روزه دار و همیشه در صحنه درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم راهپیمایی روز جهانی به صورت همزمان در تهران و در بیش از ۹۵۰ شهر کشور با حضور گسترده مردم روزه دار و همیشه در صحنه آغاز شد.

بنا بر اعلام رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار رسمی مراسم امسال روز جهانی قدس، «روز جهانی قدس؛ شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین» است.

امیر صباحی فرد: دشمنان به هیچ وجه قدرت رویارویی با ارتش ایران را ندارند

12:50 امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در رابطه با تهدید کشورهای مختلف علیه ایران اظهار کرد: دشمنان به هیچ وجه قدرت رویارویی و مقابله با ارتش جمهور اسلامی ایران نداشته و نخواهند داشت.

وی افزود: ملت سلحشور و انقلابی ایران اسلامی و سایر کشورهای دیگر امروز با آرمان قدس شریف تجدید پیمان کردند. ملت مسلمان ایران بار دیگر به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب پاسخ مثبت دادند و به میدان آمدند تا بگویند پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

امیر صباحی فرد ادامه داد: آن کسانی که وعده داده بودند انقلاب اسلامی ایران نابود خواهد شد بیایند و این جمعیت میلیونی را ببینند تا متوجه شوند مردم ایران به پای انقلاب اسلامی خواهند ایستاد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی تاکید کرد: به افراد و کشورهایی که با انقلاب اسلامی دشمنی دارند می گویم که این انقلاب به انقلاب امام زمان وصل خواهد شد و ما پای این انقلاب و نظام ایستاده‌ایم و مذاکره و معامله ای در رابطه با مسائل ناموسی انقلاب همچون مسائل دفاعی و نظامی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اینکه قدس پایتخت ابدی فلسطین است جزو شعارهای ابدی ما خواهد بود.

سرلشکر جعفری:‌ در چند سال آینده شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود

12:45 سرلشکر محمدعلی جعفری عزیز جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه الله در حاشیه مراسم راه پیمایی روز قدس گفت: مردم هر سال حضور ی پرشکوه تر در راهپیمائی روز قدس دارند و با امید بیشتر نابودی رژیم صهیونیستی را طلب می کند که این حضور پیروزی را نزدیکتر می کند.

وی ادامه داد: قطعا سیاست‌های حمایتی ایران اسلامی از مردن مظلوم فلسطین بیشتر از گذشته خواهد بود و در چند سال آینده شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

لاریجانی: معامله قرن ناشی از روحیه دلالی آمریکاست

12:42 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در روز قدس گفت: امروز روز قدس است و از ۱۶ مرداد سال ۵۸ که رهبر کبیر انقلاب، آن پیر روشن ضمیر، جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نامیدند، ملت ایران از هویت اسلامی قدس شریف دفاع کردند. بدون تردید این ابتکار امام خمینی (ره) یک ابداع متفکرانه بود که باعث شد شعله های محبت مسلمانان نسبت به قدس شریف جلوی توطئه ها را بگیرد.

لاریجانی اظهارداشت: امسال قدری شرایط از چند جهت متفاوت است، یکی توطئه های پیچیده ای که آمریکا در منطقه دنبال می کند، دوم، شفافت شدن صحنه و سوم، قوی تر شدن جبهه مقاومت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توطئه هایی که در مقابل مسلمانان است پیچیده‌تر شده است، گفت: رفتار آمریکایی‌ها خیلی گستاخ‌تر از گذشته علیه مسلمانان شده است. انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس با حمایت آمریکا، توهین به همه مسلمانان است، چون قدس شریف قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر (ص) است.

وی تصریح کرد: قدس موضوعی نیست که فقط به یک ملت مربوط شود. امام خمینی (ره) فرمودند موضوع قدس به همه انسان های موحد مربوط است اما آمریکایی ها علیرغم همه توافقات بین المللی، این اقدام (معامله قرن) را انجام دادند اما نفس این کار آمریکا، دلالت دارد بر اینکه توطئه هایی نسبت به کلیت اسلام و مسلمانان در ذهن آمریکا وجود دارد و به دنبال پاک کردن نمادهای اسلامی هستند.

لاریجانی ادامه داد: آمریکا در دومین گام، سرزمین های جولان را به رژیم صهیونیستی هبه کرد. این اقدام، اقدامی ماجراجویانه و مسخره است که کشوری از آن طرف دنیا، سرزمین های کشور دیگری را به اسرائیل می دهد. این عمل نشان دهنده روحیه سبک سری و دلالی سردمداران آمریکا در عرصه بین المللی است. این اقدام آمریکا نیز از جانب اکثریت کشورهای جهان نامشروع تلقی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: نفس این اقدام آمریکا، عمق کینه آمریکایی ها نسبت به مسلمانان را نشان می دهد.

وی افزود: مدتی است که طرحی مرموز و سربسته در مورد معامله قرن ارائه شده است و ادعا دارند که می خواهیم مشکل را برای همیشه حل کنیم. این عنوان نشان دهنده روحیه دلالی آمریکاست، واژه معامله جایی که پای غیرت دینی ملت ها درگیر است، نشان دهنده پوچ بودن فکر سیاسی آمریکاست که ریشه در تفکر فلسفی آنها دارد.

لاریجانی گفت: تفکر فلسفی آمریکا، تفکری منفعت گرایانه است، برای این تفکر، عدالت، شرف، انسانیت زمانی معنا دارد که برای آنها منفعتی وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سردمداران آمریکا به راحتی هر تعهدی را زیر پا می گذارند و برایشان مهم نیست. یک روز توافق پاریس، روز دیگر توافق برجام یا توافق موشکی با روسیه، همه اینها برمی گردد به زیربنای فکری آمریکایی ها که رفتاری نامعقول در فضای بین المللی است.

وی گفت: رهبر انقلاب چندین بار فرمودند که تفکر آمریکایی زوال پذیر است. به این دلیل که ریشه های فکری آمریکایی خود به خود موجب ناهنجاری‌های بین المللی می شود. مقامات آمریکایی خود اعلام کردند داعش را به وجود آوردند، چون فکر می کردند به نفعشان است و می توانند کشورهای اسلامی را درگیر بحران امنیتی کرده و زیرساخت های آن کشورها را از بین ببرند. این اقدامات برمی گردد به زیربناهای فکری این تمدن.

امیر نصیرزاده: معامله قرن، وعده خداوند را به تاخیر نخواهد انداخت

12:40 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه راهپیمایی یوم الله روز قدس گفت: حضور گسترده امت حزب اللهی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تجدید بیعت با آرمان امام رضوان الله تعالی علیه است.

وی افزود: پیغام این حضور امید و رجاء واثق امت مسلمان به وعده نصرت الهی و پیروزی مسلم و وعده داده شده حق علیه باطل است.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه قبله اول مسلمین جهان فلسطین، که به فرمایش امام امت پاره تن اسلام است تاکید کرد: این کشور سالهاست تحت اشغال قرار گرفته و مردم مظلوم آن از حق انتخاب خود و زندگی در سرزمین پدری شان محروم شده‌اند.

وی ادامه داد: این مصداق عینی تقابل حق علیه باطل در دنیای امروز است و امید داریم که وعده زوال باطل محقق خواهد شد و انشاءالله همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به فضل الهی در آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.


فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه قطعا طراحی‌های از قبیل معامله بزرگ قرن، وعده صادق خداوند را به تاخیر نخواهد انداخت، تصریح کرد: امیدواریم تحقق این وعده الهی با ظهور منجی موعود حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) همراه باشد.

بطحایی: تا زمانی که ظلم به فلسطینی‌ها ادامه دارد حمایت از ملت فلسطین برقرار است

12:35 سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران، گفت: حضور باشکوه مردم ایران و دانش‌آموزان در راهپیمایی روز قدس نشأت گرفته از روحیه استکبارستیزی آنها است.

وی افزود: روحیه استکبارستیزی مردم ایران ریشه در آموزه‌های دینی دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تا هر زمانی که فلسطین مسأله اول جهان اسلام است تکلیف شرعی همه مسلمانان حمایت از آنان و حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس است.

بطحایی گفت: حداقل کاری که مردم ایران اسلامی برای مردم فلسطین انجام می‌دهند حضور جدی در راهپیمایی روز قدس و اعتراض به کودک‌کشی و ظلم صهیونیست‌ها به جهان اسلام و کل جهان است و تا زمانی که این ظلم آنها ادامه دارد حمایت از مردم فلسطین هم برقرار است.

امیر سیاری: توطئه‌ای مانند معامله قرن شکل نخواهد گرفت

12:30 امیردریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در حاشیه راهپمیایی یوم الله قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به معامله قرن گفت: پیام این راهپیمایی در مقابل معامله قرن این است که فلسطین متعلق به فلسطینیان است و هیچ توطئه‌ای شکل نمی‌گیرد و هیچ ترفندی نیز نمی‌توانند اجرا کنند و همه این طرح‌ها نیز با شکست روبه‌رو خواهد شد.

فتاح:معامله غرب نیز مثل توطئه‌های پیشین جوابی نخواهد گرفت

12:25 پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، صهیونیست‌ها را وادار به عقب‌نشینی بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی‌ها اثر گذاشته و موجب عقب‌نشینی صهیونیست‌ها شده است گفت: صهیونیست‌ها ظرف دو روز در برابر مقاومت غزه مجبور به تسلیم شدند و این یعنی آنها ضعیف‌تر شدند.

وی درباره توطئه معامله غرب گفت: معامله غرب هم مثل توطئه‌های قبلی جواب نخواهد داد و دلیل آن مقاومت و حمایت مردم از ملت فلسطین و آرمان آنان است.

سرلشکر صفوی: معامله قرن، مولودی «مرده متولد شده» است

12:22 سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی ، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع خبرنگاران و راهپیمایان روز جهانی قدس استان خوزستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در مراسم ، در خصوص حمایتهای جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری از ازادی قدس شریف گفت: حمایت ملت بزرگ ایران و رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای از آزادی قدس شریق یک حمایت تاکتیکی و مقطعی برای به چالش کشاندن سیاستهای امریکا و رژیم صهیونیستی و دنباله های انها در منطقه نیست بلکه برخواسته از اعتقادات قرانی و تداوم ارمانهای متعالی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان اله تعالی علیه است و ملت بزگ ایران و نیروهای مسلح ان و طرفداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان حمایت از ازادی فلسطین را بعنوان یک راهبرد اساسی تا محو این رژیم ستمگر کودک کش ادامه خواهند داد.

سرلشکر صفوی با اشاره به شرایط ویژه روز قدس امسال نسبت به سالهای گذشته افزود: روز قدس امسال به لحاظ رویکرد های دوساله دولت امریکا و ترامپ در انتقال سفارتش به بیت المقدس و شناسای ان بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و یا پروژه اخیرش تحت عنوان معامله قرن و تلاش عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و بحرین برای مشروعیت بخشیدن به رژیم جنایتکار و غاصب فلسطین و عادی سازی روابط خارجی برخی از دیگر کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی از شرایط ویژه و خاصی برخورداد است.

وی با بیان ریشه بحران ها و منازعات منطقه ای گفت: تمامی بحران ها و منازعات ، کشمکش ها و جنگها و خصوصا اختلافات کشورهای عربی با یکدیگر یا با ایران و ایجاد شکاف در بین ملت ها و دولت های اسلامی در منطقه برای استحکام بخشی بر سلطه جهانی امریکا و تضمین بقاء امنیت رژیم صهیونیستی بوده است و به همین دلیل ازادی قدس شریف و سرزمین فلسطین غصب شده و مردم مظلوم ان از همان ابتدا ی تشکیل این غده سرطانی و شجره خبیثه و ملعونه ،محور برخورد شجاعانه و هوشمندانه و موثر حضرت امام و مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی و ملت بزگ ایران بوده و هست.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به روند صعودی تولید قدرت در غزه و کرانه باختری گفت: به لحاظ عملی و میدانی و کارکردی شاهد تولید قدرت درون ساز سیاسی و اجتماعی و نظامی در مناطق غزه و کرانه باختری طی سالهای گذشته هستیم و این روند مسیر صعودی پیدا کرده است ودر مقابل قدرت رژیم صهیونیستی و امریکا در منطقه غرب اسیا روبه افول و شاهد فرسودگی این خانه عنکبوتی و عقب نشینی آنها از شعار نیل تا فرات هستیم و فراتر از ان شاهد افزایش نگرانی امریکا از بقاء و موجودیت این رژیم جعلی می باشیم و با اعلام این جمله راهبردی مقام معظم رهبری که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال اینده را را نخواهد دید شمارش معکوس عمر این رژیم اغاز شده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در اظهارات خود پیرامون طرح معامله قرن توسط امریکا گفت: معامله قرن ترامپ یک توطئه موذیانه و فریبکارانه برای نجات صهیونیستها با هزینه برخی کشورهای عربی منطقه است ،درحالیکه پروژه معامله قرن در یک ارزیابی اولیه مولودی مرده متولد شده است.

سرلشکر صفوی با اشاره به دلایل شتاب الود به میدان امدن امریکا در طراحی و ارائه موضوع معامله قرن گفت: طرح پروژه معامله قرن یک دلیل اشکار دارد که متاثر از ارزیابی و براورد واقع بینانه از روندهای منطقه ای در سوریه و عراق و یمن و ضعف های داخلی رژیم صهیونیستی از جمله شکست در ملت سازی و هویت بخشی ملی بین شکافهای نژادی و فرهنگی و اقتصادی یهودیان جمع شده از مناطق مختلف جهان می باشد و ان دلیل حکایت از محدودیت زمانی برای پایان عمر این رژیم اشغالگر و ظالم و توطئه گر است.

عارف: معامله قرن اشتباه راهبردى آمریکا است

12:20 محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور من به عنوان یک شهروند ایرانى می‌تواند نشانه‌ی برای آزاد سازی قدس باشد و همچنین امروز در میان مردم تلاشی را برای آزادی قدس مشاهده می‌کنیم که بسیار افتخارآمیز است.


وى تاکید کرد: معامله قرن یک اشتباه راهبردى براى آمریکا و شری برای طراحان آن خواهد بود، انشالله به زودی آزادسازی قدس را شاهد خواهیم بود.

قطعنامه پایانی راهپیمایی روز قدس/ تنها راه حل مسأله فلسطین را تداوم انتفاضه می‌دانیم

12:18 شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس سال 1398، با قرائت قطعنامه ای مواضع خود را در 5 بند اعلام کردند.

متن کامل این قطنامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

'سُبْحانَ الَّذِی أَسْرى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ
مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ (سوره اسراء آیه 1)

حمد و سپاس ذات اقدس احدیت جَلَّ و علا را که توفیق عنایت فرمود تا بار دیگر در یوم الله قدس باحضور حماسی و پر شور در صحنه و همگام با امت بصیر، عامل به وظیفه و دشمن شناس کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان، حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین، آزادی قدس شریف از چنگال خونین اشغالگران صهیونیستی، نابودی رژیم کودک کش و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را رساتر از همیشه فریاد زنیم.

اینک ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن «روز جهانی قدس» که روز نبی مکرم اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم)، مظهر «وحدت اسلامی» در حمایت از آرمان فلسطین، پشتوانه امنیت کشور و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌نماییم:

1- با گذشت چهل سال از ابتکار معجزه گونه امام راحل عظیم الشأن، همچنان آزادی قدس شریف با رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته، حمایت همه جانبه خود از جبهه مقاومت و مقابله جدی با نقشه های شوم رئیس جمهور احمق و هیأت حاکمه آمریکا علیه کشورهای اسلامی را اعلام و توطئه رذیلانه موسوم به «معامله قرن»، سرسپردگی سران مرتجع برخی از کشورهای عربی در تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین و نشست به ظاهر اقتصادی صهیونیستی – آمریکایی در منامه بحرین را شدیداً محکوم می نماییم.

2- با اعلام حمایت و پشتیبانی از راهپیمایی های جمعه های بازگشت فلسطینیان، مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از سکوت خفت بار مجامع جهانی مدعی دروغین حقوق بشر در برابر نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و اقدام مذبوحانه آنان برای نابودی هویت و تاریخ فلسطین با یهودی سازی سرزمین های اشغالی را ابراز می نماییم.

3- تنها راه حل مسأله فلسطین را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه کفر جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، نفی مطلق هر نوع سازش و تسلیم تا محو غده سرطانی اسرائیل، بازگشت آوارگانِ فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با تحقق راهبرد «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» و «فلسطین از بحر تا نهر» اعلام و بر آن تأکید می نماییم.

4- کماکان آمریکای جنایت پیشه را «طاغوت اعظم» و نظام فرعونی حاکم بر این کشور را «دشمن شماره یک بشریت» دانسته، عهد شکنی و اقدامات سخیف کاخ سفید در خروج از برجام،تشدید تحریم‌های ظالمانه و قرار دادن نهاد انقلابی و مایه مباهات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی را شدیداً محکوم، دل نبستن به وعده های دروغین کشورهای اروپایی، تسلیم نشدن در برابر سیاست های خصمانه بیگانگان، تقویت توانمندی های نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی، خاصه پیشرفت های عزت آفرین حوزه دفاعی غیر قابل مذاکره موشکی و ارتقای فعالیت های هسته ای را به عنوان مطالبه جدی خود از قوای سه گانه بخصوص دولت محترم اعلام می نماییم.

5- با تاکید بر ضرورت غیر قابل انکار ملاحظه حساسیت خاص و استثنایی مقطع کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی، حفظ «وحدت و وفاق ملی» حول محور «ولایت مطلقه فقیه» اتخاذ تدابیر واقع بینانه و اقدامات عملی به دور از اظهارات احساسی و شعارگونه تمامی دست اندرکاران در تحقق «رونق تولید» به عنوان شعار محوری سال، جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی درون زا و تلاش مُجِّدانه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم صبور همیشه حاضر در صحنه از طریق مبارزه قاطع با فساد و پدیده شوم گرانی و تورم بی سابقه سال های اخیر با نصب العین قرار دادن رهنمودهای گهربار مقتدای عظیم الشأن امت اسلامی و پیگیری تحقق نقشه راه ترسیم شده در بیانیه حکیمانه «گام دوم انقلاب» را خواهانیم.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

اردکانیان: روز قدس اسم یک رمز برای مبارزه با استکبار و ظلم است

12:15 رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش آقای ترامپ در صحبت کوتاهی اشاره کردند که اسرائیل اسم یک رمز است اما ما به آنها می‌گوییم که اسم این رمز روز قدس است.

وی افزود: روز قدس اسم یک رمز است برای کسانی که در دنیا حاضر نیستند که ظلم را به رسمیت بشناسند بنابر این به خیابان‌ها می‌آیند و در یک راهپیمایی اعلام می‌کنند که ما نمی‌پذیریم اقلیتی در کره زمین با زیاده‌طلبی امکانات بیشتری را برای خود بخواهند و تنگ‌دستی و فشار را به دیگران تحمیل کنند.

اردکانیان با تأکید بر اینکه روز قدس نه تنها متعلق به ایرانیان و فلسطین بلکه متعلق به همه مسلمانان و آزاده‌های دنیا است،‌گفت: روز قدس روز کسانی است که ظلم را به رسمیت نمی‌شناسند و در نقطه مقابل آنان هم کسانی هستند که به هر دلیل ممکن است حاضر باشند که فقط یک حق حیات داشته باشند و همه ثروت،‌آزادی و هویت‌شان در مقابل یک زنده ماندن گرفته شود.

وزیر نیرو تأکید کرد: روز قدس روز مورد احترامی برای همه بشریت است و فوق‌العاده حائز اهمیت خواهد بود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در طول 40 سال از عمر بابرکت انقلاب خود پرچمدار حرکت حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده و این شعله را روشن نگه داشته و روز به روز نیز بر افزایش دامنه آن افزوده است بنابر این دشمنان امروز به دنبال خاموش کردن این شعله هستند.

رئیسی: معامله قرن تبدیل به مقاومت قرن می‌شود‌ / حضور گسترده ‌امروز مردم پیام‌های زیادی برای استکبار دارد

12:10 حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران در بیرجند گفت: حضور با شکوه مردم در این راهپیمایی این اجتماع پیام حتمیت آزادی قدس برای دوستداران انقلاب و جبهه انقلاب دارد.

وی با بیان اینکه اراده پولادین ملت با پشتوانه مردمی نابودی حتمی ظلم را به دنبال دارد، افزود:‌ استکبار و دشمن از بین رفتنی‌اند؛ ‌حاکمیت اراده الهی حتمی بوده و تحقق آن امری قطعی است.

رئیسی افزود: اراده پولادین مردم با حضور گسترده ‌پیام‌های زیادی دارد و این حضور برای دشمن و استکبار به خوبی قابل دیدن است.‌

وی با بیان اینکه معامله قرن تبدیل به مقاومت قرن می‌شود، بیان داشت: ‌شما این امر را حتمی بدانید زیرا با توجه به این اجتماع باشکوه و با بصیرت که امت اسلامی دارند معامله قرن تبدیل به مقاومت قرن می‌شود.

سردار رحیمی: دشمن بداند ملت ایران عقب نشینی نمی‌کند

12:05 سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه راهپیمایی روز قدس جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال بزرگترین مقاومت را در روز قدس با حضور پرشکوه مردم مشاهده کردیم.

وی افزود:حضور مردم بی نظیر بود، و با توجه به این جمعیت می بینیم که هنوز بعضی از مردم به مسیر نرسیده و در راه هستند. باعث افتخار است که این جمعیت حماسه ای دیگر را رقم بزند.

وی با بیان اینکه حضور مردم و فریاد آن ها بر سر استکبار نشان دهنده آزادگی و وقادری آن ها است تصریح کرد: دشمنان بدانند که ملت ایران عقب نشینی نمی کنند و اتحاد آن ها نسبت به گذشته افزایش پیدا می کند.باز هم تکرار می‌کنم، استکبار بداند که مردم از پای نخواهند نشست.

جهانگیری : «معامله قرن» با حضور مردم در حمایت از فلسطین بر هم می خورد

12:01 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران ،گفت: امام بزرگوار ما راهبرد بسیار مهمی برای مردم فلسطین ترسیم کرد که آن راهبرد حضور در صحنه برای حمایت از فلسطینیان بود؛ با این پیش‌فرض که اگر دولت‌های مرتجع و وابسته به غرب از آرمان‌های فلسطین انصراف دادند باز مردم مسلمان به حرکت دربیایند و از فلسطین حمایت کنند.

جهانگیری افزود: در مقطع تاریخی فعلی در واقع رئیس جمهور آمریکا برخلاف همه قراردادهای بین‌المللی معامله قرن را با این انگیزه که تمام حقوق فلسطینیان نادیده گرفته شود، اعلام کرده است.

وی افزود: می‌توان پیش‌بینی کرد که با حضور مردم این معامله به شکست کشیده می‌شود و برای سران عرب روسیاهی تاریخی خواهد ماند.

جهانگیری افزود: مردم ایران همیشه وقت‌شناس بوده و حساسیت‌ها را درک کرد‌ه اند؛ الان کشور در شرایط حساسی قرار دارد، دشمن چنگ و دندان نشان می‌دهد و از هر طرفی دم از مذاکره می‌زند. حضور امسال مردم هم گره‌گشای مشکلات مردم است و هم گره‌گشای فلسطینیان خواهد بود

سردار یزدی: معامله قرن طنزی تلخ است/ میز مذاکره باید زمین غزه باشد

11:55 سردار رضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران بیان کرد: حضور مردم نشان دهنده حمایت از آرمان‌های بزرگ اسلامی بخصوص فلسطین است.

وی ادامه داد: مردم آماده‌اند تا از آرمان‌های فلسطین تمام قد دفاع کنند. معامله قرن هم طنزی تلخ است که بارها شکست خورده است.

فرمانده سپاه تهران ادامه داد: این‌ها از کمپ دیوید تا قراردادهای دیگرشان همه شکست خورده است. این معامله قرن هم نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. البته ما موافق هستیم که معامله قرنی صورت بگیرد ولی این معامله باید در زمین‌های غزه و توسط مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خودشان باشد و آنها باید خودشان برای آینده‌شان تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: امروز میز مذاکره زمین فلسطین و غزه است و کسانی که سر این میز باید بنشینند کودکان فلسطینی هستند که به جرم دفاع از کشورشان در برابر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

یزدی در پایان گفت: شکر خدا تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشته‌ایم و دشمنان هم می‌دانند که حضور مردم در صحنه هرگونه تحرکی را از آنها می‌گیرد.

لاریجانی به راهپیمایی روز جهانی قدس پیوست

11:45 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از محدوده خیابان فردوسی تهران به راهپیمایی روز جهانی قدس پیوست.

غلامی: ملت ایران تا احقاق حق ملت فلسطین ایستادگی می‌کنند

11:40 منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اعلام حمایت جامعه دانشگاهی از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: مراکز دانشگاهی از جمله وزارت علوم به عنوان ستاد دانشگاه‌های کشور از روزهای گذشته آمادگی خود را برای شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند و حتما اساتید و دانشجویان در راهپیمایی شرکت کرده و از حق ملت ظلوم فلسطی دفاع خواهند کرد.

وی همچنین به پیام حضور دانشگاهیان به عنوان فرهیختگان جامعه در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: حضور دانشگاهیان این پیام را دارد که مجموعه علمی و فرهیختگان کشور بر این باور هستند که حق فلسطینیان سال‌های طولانی ضایع شده و مردم دنیا باید تا احقاق حق ملت فلسطین ایستادگی کنند.

سردار فدوی: راهپیمایی روز قدس تا زمان نابودی رژیم صهیونیستی ادامه دارد

11:35 سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان روز قدس در تهران پیوست.

سردار فدوی در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران، گفت: حضور پرشور و شعور مردم خود گویای همه چیز است.

وی افزود: این حضور و حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین تا زمانی که عامل اصلی اشغالگری یعنی رژیم صهیونیستی وجود دارد، ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما معتقدیم که ظلم پایدار نیست و تا زمانی که باطل هست مردم در صحنه حضور دارند

خدایی: معامله قرن، معامله پول با خون است/ حضور پرشور دانشگاهیان در راهپیمایی روز قدس

11:32 ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حضور پرشور جوانان و دانشگاهیان در راهپیمایی روز قدس، گفت: معامله قرن انجام نمی شود چون معامله پول با خون است.

وی ادامه داد: گروه های فلسطینی در برابر زورگویی ها و تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی موضع خوبی گرفته اند و انشاالله مانند سایر اهداف خود موفق خواهند شد.

خدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کنکور سراسری هرگز به تعویق نمی افتد، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد که ۵ درصد سهمیه خاص به داوطلبان مناطق سیل زده در کنکور سراسری اختصاص یابد.

11:30 راهپیمایان روز جهانی قدس با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «معامله قرن ممنوع» با سیاست‌های جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر به رسمیت نشناختن حق بازگشت آوارگان فلسطینی. انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف و به رسمت نشناختن حق مالکیت مردم غزه مخالفت کردند.

راهپیمایان روز جهانی قدس همچنین ماکت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را که نوشته‌ای با عنوان «ترامپ قمارباز، دیوانه و کلک‌باز» در دستش بود را در تهران به دار آویختند.

راهپیمایان تهرانی همچنین پرچم آمریکا و اسرائیل و ماکت رئیس جمهور آمریکا را به آتش کشیدند.

آیت الله جنتی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد

11:28 آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، همراه و همگام با مردم تهران از میدان انقلاب به خیل عظیم راهپیمایان پیوست.

ظریف: پیام چهل سال روز قدس تبدیل معامله قرن به «شکست قرن» است

11:27 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: پیام امروز این است که قدس فروشی نیست؛ قدس نه متعلق به آمریکا است که به اسرائیل ببخشد نه رژیم صهیونستی می‌تواند ادعایی بر قدس داشته باشد.

وی تصریح کرد: قدس متعلق به مسلمان‌ها و مردم فلسطین بوده و هیچ کس حق ندارد قبله مسلمانان را به آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی واگذار کند یا با هر اقدامی دیگری به آرمان ملت فلسطین خدشه وارد کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با ابراز تأسف از بیانیه سران برخی کشور‌های عربی درباره ایران، تصریح کرد: تعداد انگشت شمار از حکام عرب برای حفظ خود و پیشبرد اهدافشان این توهم را دارند که اگر در کنار نتانیاهو قرار گیرند به آمال خود خواهند رسید.

ظریف تصریح کرد: نتانیاهو نتوانسته با گنبد آهنین خود حتی اسرائیل را مورد حمایت خود قرار دهد چطور می‌تواند از این کشور‌ها حمایت کند.

وزیر امور خارجه گفت: بهتر است که امروز که اجلاس همکاری کشور‌های اسلامی در مکه مکرمه تشکیل می‌شود به جای یاوه گویی‌هایی که دیشب در مورد ایران گفته واسرائیل را خوشحال کرده اند، آن کاری را انجام دهد که سازمان همکاری اسلامی برای آن ایجاد شده و آن حمایت از مردم قدس و ملت فلسطین است.

طائب: آغاز روند فروپاشی رژیم صهیونیستی

11:25 حجت الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیهراهپیمائی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران گفت: روند فروپاشی رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمائی روز قدس امسال گفت: حضور پرشور ملت‌های آزادی‌خواه جهان در سراسر ممالک اسلامی و دیگر کشورها می‌تواند شتاب دهنده فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت: روند رو به انحطاط رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که مقاومت در برابر مستکبرین همواره جواب می‌دهد، فلسطین و لبنان موفق شدند با مقاومت خود، آستانه تحمل رژیم صهیونیستی را از ۳۳ روز به دو روز کاهش دهند.

وی ادامه داد: اگر روند حمایت مردمی از مقاومت فلسطین ادامه پیدا کند روند فروپاشی رژیم صهیونیستی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره برپایه حمایت از مظلومان جهان بویژه مردم فلسطین شکل گرفته و این روند با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

امیری: معامله قرن ورشکسته است

11:18 حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ما اهل مذاکره هستیم یا مقابله؟، گفت: مقام معظم رهبری تکلیف را روشن کردند و فرمودند ما اهل مقاومت هستیم و بر این اساس همه ما باید از فرمایشات ایشان تبعیت کنیم.

وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس از اقشار و جناح‌های مختلف سیاسی نشان دهنده یکپارچگی و اتحاد و تبعیت همه ملت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره طرح «معامله قرن»، گفت: از همین الان مشخص است که این طرح راه به جایی نخواهد برد چرا که این معامله مقبول و مشروع نیست و یک معامله باطل است و هیچ آثار حقوقی بر آن مترتب نیست.

امیری با تاکید بر اینکه معامله قرن معامله‌ای ورشکسته است، خاطرنشان کرد: حضور همه مردم ایران و جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شکست معامله قرن را نوید می‌دهد و قطعاً به نتیجه نمی‌رسد.

روحانی: معامله قرن به نتیجه نمی‌رسد/پیروزی نهایی از آن فلسطین است​

11:15 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان از میدان فردوسی تهران به راهپیمایی روز جهانی قدس پیوست.

وی با اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه‌های جدیدی علیه قدس طراحی کرده‌اند که البته به نتیجه نرسیده است، خاطرنشان کرد: دشمنان قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جز یکی دو کشور کوچک هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد. آنان همچنین جولان را از آن رژیم صهیونیستی معرفی کردند که هیچ کشور و نهاد بین المللی از آن حمایت نکرد.

وی تاکید کرد: بی تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعاً به نتیجه نخواهد رسید.

روحانی اظهار کرد: ملت ایران ۴۰ سال است که به خیابان‌ها آمده و علیه استکبار و صهیونیست‌ها شعار می‌دهند و ملت فلسطین نیز ۷۱ سال است که در برابر استکبار و صهیونیست‌ها مقاومت می‌کنند.

وی گفت: تردید نداریم که پیروزی نهایی از آن حق و فلسطین خواهد بود و سرزمین فلسطین مامنی برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان خواهد شد.

صالحی:راهپیمایی روز قدس پاسخ مقتدارنه به تهدیدات آمریکاست

11:12 سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع راهپیمایی کنندگان یوم‌الله قدس پیوست.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله قدس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس در ایران هم در ارتباط با مسائل بین‌المللی و هم در مسائل منطقه‌ای و داخلی یکی از نماد‌های اساسی انسجام اجتماعی است.

وی افزود: امسال از یک طرف شرایط جهانی، توطئه‌های آمریکایی و غربی علیه ایران و هم توطئه‌های منطقه‌ای که وجود داشته راهپیمایی روز قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راهپیمایی امروز می‌تواند پاسخ مقتدرانه ملت ایران به تهدیدات آمریکایی به ویژه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باشد. ملت ایران علیرغم همه تحریم‌ها محکم بر سر پای و مواضع خود ایستاده است.

صالحی با تاکید بر اینکه راهپیمایی یوم‌الله قدس امروز پاسخ محکم به توطئه‌های عبری عربی است، خاطرنشان کرد: ایران ۴۰ سال است از همبستگی خود با آرمان فلسطین در روز قدس را فریاد زده و امسال با توجه به بحث اتفاقاتی که سال گذشته در ارتباط با پایتخت بودن قدس اهمیت خود از لحاظ همبستگی با ملت فلسطین پیدا کرده است.

وی گفت: به نظر می‌آید روز قدس امسال هم در خصوص مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و همبستگی با ملت فلسطین روز ویژه‌ای است.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه مقاومت و سیل زدگان

11:10 در حاشیه این راهپیمایی با استقرار پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک به مردم مناطق سیل زده و همچنین کمک به جبهه مقاومت کمک‌های نقدی دریافت شد.

11:01 هموطنان کلیمی‌مان دقایقی قبل از خیابان فلسطین و از مقابل کنیسه ابریشمی دوشادوش سایر مردم در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کردند.

موشک ذوالفقار در راهپیمایی روز قدس

10:58 در حاشیه مراسم راهیپمایی روز جهانی قدس ماکت موشک «ذوالفقار» به نمایش درآمده است.

«موشک ذوالفقار» نخستین موشک سوخت جامد با برد ۷۰۰ کیلومتر است که قادر است اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌ای منهدم کند.

نعمتی: حضور جدی مردم در راهپیمایی امروز با وجود بحث معامله قرن اهمیت زیادی دارد

10:55 بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه راهپیمایی روز قدس با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به حمایت ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین، گفت: همه ما وظیفه داریم برای حمایت از مردم فلسطین در روز قدس که یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی است در این روز شرکت کنیم.

وی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی را هر ساله به دهان آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در فضای امروز که بحث معامله قرن مطرح است حضور جدی مردم در این راهپیمایی اهمیت زیادی دارد.

نعمتی تاکید کرد: ورزشکاران و آحاد ملت ایران به دنبال آن هستند که با حضور باشکوه خود در این روز فریاد مردم مظلوم فسطین را به گوش جهانیان برسانند و این موضوع را وظیفه دینی و اخلاقی خود می‌دانند.

10:50 در چهاراه ولی عصر تهران نیز چهره کاریکاتوری پادشاه عربستان و ولیعهد او و همچنین وزیر امور خارجه آمریکا از بالای یک جرثقیل آویزان بود.

تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران به مناسبت روز جهانی قدس در میدان فلسطین

10:44 جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران دقایقی پیش به مناسبت روز جهانی قدس در میدان فلسطین تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در این تجمع با محکومیت اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین آمادگی خود را برای مقابله با طرح «معامله قرن» اعلام کردند.

دانشجویان در این تجمع با ندای «لن نسمح بصفقه القرن» کفن پوش شدند و قرار است دقایقی دیگر به سمت دانشگاه تهران حرکت کنند تا به خیل عظیم راهپیمایان بپیوندند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد

مردم روزه‌دار استان تهران همزمان با سراسر کشور از دقایق ابتدایی صبح امروز در مراسم روز جهانی قدس حاضر شدند و با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود از اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.شعار مراسم روز جهانی قدس امسال «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» است که حضور پرشور مردم در این راهپیمایی جهانی ضمن شکست مثلث آمریکایی-صهیونیستی- سعودی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و مادری خود را در مقیاس جهانی دوچندان می‌کند.

امروز مردم روزه‌دار شهرستان‌های استان تهران همزمان با مردم سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند آزادخواهی را به تأسی از مولایشان امام حسین(ع) یدک می‌کشند و امید دارند تا با یاری مظلومان فلسطینی نور امید در دل خواهران و برادران دینی خود بدمند و نشان دهند استقامت ظلم و جور از خانه عنکبوت هم ضعیف‌تر است و مستکبران عالم در نهایت چاره‌ای جز کُرنش و پذیرش ضعف خود در مقابل اراده ملت‌های آزادیخواه را ندارند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در کرمان آغاز شد

چهلمین راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پر شور مردم انقلابی و آزادی‌خواه کرمان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.امروز مردم مومن و روزه‌دار کرمان لبیک‌گویان به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ندای آزادی قدس را سر دادند و همگام با ملت‌های آزاده و آزادی‌خواه جهان به یاری ملت مظلوم فلسطین آمدند.

مردم انقلابی و همیشه در صحنه کرمان با فریادهای «القدس لنا» بار دیگر وحدت خود در حمایت از جوشش انقلاب سنگ و دفاع مظلومانه مجاهدان بزرگ در مقابل 70 سال ظلم و اشغال و آدم‌کشی را به نمایش گذاشتند.شور حضور مردم کرمان در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نیز وصف‌ناپذیر است و هر لحظه بر جمعیت شرکت‌کنندگان در مسیرهای 3گانه راهپیمایی روز قدس افزوده می‌شود.

راهپیمایی روز قدس در 76 نقطه استان فارس‌ آغاز شد

مردم همیشه در صحنه استان فارس در 76 نقطه این استان در صفوف به هم پیوسته راهپیمایی جمعه آخر ماه مبارک رمضان حضور یافته و یکصدا آزادی قدس را فریاد می‌زنند.‌

راهپیمایی در شهر شیراز مرکز استان فارس نیز از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و مردم شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) این مسیر را‌ به سمت چهارراه زند، میدان شهرداری، خیابان نمازی، بولوار شهید دستغیب و حرم شاهچراغ (ع) ادامه می‌دهند.

راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در بیرجند آغاز شد

مردم مومن و ولایتمدار بیرجند و استان خراسان جنوبی با شکوهی ماندگار برای خلق حماسه ای دیگر در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و همزمان با سراسر کشور و جهان اسلام، راهپیمایی سراسری روز قدس در شهر بیرجند آغاز کردند.

راهپیمایان روز قدس در استان خراسان جنوبی همنوا و همصدا با مسلمانان سراسر جهان، ندای آزادی قدس شریف را سر داده‌اند و یکسره از مستکبران و ظالمان سراسر جهان برائت می‌جویند.

مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی از دقایقی قبل در تمامی شهرهای این استان یکصدا و متحد بیرون آمده‌اند تا در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان، آرمان آزادی قدس شریف را که یادگار امام راحل است سر دهند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر استان اصفهان آغاز شد

همزمان با سراسر ایران اسلامی، مردم روزه‌دار استان اصفهان راهپیمایی دشمن شکن خود در روز جهانی قدس را آغاز کردند.مردم ولایت‌مدار و بصیر استان اصفهان، بار دیگر لبیک‌گویان به ندای امام امت با حضور دشمن شکن خود حمایت‌ از آزادی‌خواهان و مبارزان فلسطینی تا آزادی کامل قدس شریف را اعلام کردند.

حضور مردم اصفهان در راهپیمایی امروز، مثال زدنی است. راهپیمایان اصفهانی در صفوف به هم فشرده و با مشت‌های گره کرده و فریادهای «الله اکبر» در مسیرهای هشت‌گانه منتهی به میدان امام (ره) در حال حرکت هستند و هر لحظه بر جمعیت شرکت‌کنندگان در مسیرهای راهپیمایی روز قدس افزوده می‌شود.

راهپیمایی سراسری روز قدس در مشهدمقدس آغاز شد

راهپیمایی سراسری روز قدس همزمان با سراسر کشور از دقایقی قبل در مشهد مقدس و استان خراسان رضوی آغاز شد.راهپیمایان روز قدس در استان خراسان رضوی همنوا و همصدا با مسلمانان سراسر جهان، ندای آزادی قدس شریف را سر داده‌اند و یکسره از مستکبران و ظالمان سراسر جهان برائت می‌جویند.مردم همیشه در صحنه خراسان رضوی از دقایقی قبل در تمامی شهرهای این استان یکصدا و متحد بیرون آمده‌اند تا در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان، آرمان آزادی قدس شریف را که یادگار امام راحل امت است سر دهند.

مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه مشهدمقدس نیز از میدان 15 خرداد راهپیمایی خود را آغاز کرده‌اند و قرار است این راهپیمایی به حرم منور رضوی ختم شود. راهپیمایان روز قدس مشهد قرار است با قرائت قطعنامه این روز شریف برائت خود از مستکبران عالم را اعلام کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس آغاز شد

10:30 این مراسم با حضور وسیع طیف‌های مختلف مردم تهران که با شعارهای خود حمایت از حقوق ملت فلسطین، محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس و رد معامله قرن را سر می‌دهند، در حال برگزاری است.

در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در تهران شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی و نظامی کشورمان نیز حضور یافته‌اند.

مسیر‌های 10 گانه راهپیمایی روز قدس

10:00 مسیر‌های ده گانه راهپیمایی روز قدس در تهران به این شرح است:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (ع) - میدان امام حسین (ع) - خیابان انقلاب - دانشگاه تهران
مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر- میدان ابوذر- خیابان ابوذر- خیابان شهید براداران حسنی- خیابان قزوین - خیابان کارگر - میدان انقلاب - دانشگاه تهران
مسیر شماره ۳: مسجد دارالسلام - میدان منیریه - خیابان ولیعصر - خیابان انقلاب - دانشگاه تهران
مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عج) ​- خیابان آزادی - تقاطع خیابان بهبودی - میدان انقلاب- دانشگاه تهران
مسیر شماره ۵: مسجد حضرت ابوالفضل (س) - میدان توحید - خیابان توحید- خیابان آزادی- میدان انقلاب - دانشگاه تهران
مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی (عج) - خیابان ستارخان - میدان توحید - خیابان توحید - خیابان آزادی - میدان انقلاب - دانشگاه تهران
مسیر شماره ۷: مسجد الجواد (ع) - میدان هفت تیر - خیابان کریم خان - میدان ولیعصر - بلوار کشاورز - دانشگاه تهران
مسیر شماره ۸: مسجد امام صادق (ع) - فلکه اول صادقیه - خیابان ستارخان - خیابان توحید - خیابان آزادی - میدان انقلاب - دانشگاه تهران
مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر (ع) - خیابان کارگر شمالی - میدان انقلاب - دانشگاه تهران
مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم (ص) - بلوار شاهد - تهرانسر - میدان کمال الملک - بزرگراه شهید لشگری- خیابان آزادی - خیابان انقلاب -دانشگاه تهران

این خبر درحال تکمیل است....

کد خبر: 1006829

وب گردی

وب گردی