اسامی متخلفان ارسال کننده پیامک تبلیغاتی به پلیس فتا اعلام شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعلام لیست اسامی شرکتهای متخلف ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی به پلیس فتا خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه بدون اجازه مشترک ممنوع است و با شرکت‌های متخلف در این حوزه برخورد می شود.

اما بررسی های رگولاتوری نشان می دهد که برخی از شرکت‌های فعال در حوزه ارسال پیامک انبوه اذعان کرده‌اند که امکان ارسال پیامک تبلیغاتی را به شماره مشترکانی دارند که این مشترکان با استفاده از سامانه #۸۰۰* دریافت هرگونه پیامک تبلیغاتی را برای شماره‌های خود مسدود کرده‌اند.

اینگونه اقدامات مصداق فعالیت‌های غیرمجاز پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات بوده و اعمال مقررات در مورد آنها از وظایف و اختیارات رگولاتوری است؛ از این رو، اپراتورهای تلفن همراه باید از ارائه خدمات مستقیم یا غیرمستقیم به این دسته از شرکتها جلوگیری کنند.

این شرکتها نیز وظیفه دارند ارائه سرویس‌های غیرمجاز و همچنین تبلیغات خود در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را مبنی بر ارائه چنین سرویسی، متوقف کنند.

به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان، این موضوع به همراه لیست اسامی شرکتهای متخلف، به پلیس فتا اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006857

وب گردی

وب گردی