توسعه طرح بذر در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

مدیرکل امور اقتصادی و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باز مهندسی رشته های کشاورزی در مرحله انجام است و باید این رشته ها را به داوطلبان ورود به دانشگاه معرفی کرد چون نیاز آینده کشور به متخصصان کشاورزی بسیار زیاد است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اصفهان، پیام نجفی گفت: رشته های کشاورزی در سال های اخیر، به علت عدم معرفی درست و توجه کاذب خانواده ها به برخی از رشته های راحت و زود بازده از نظر تولید در آمد، با بی مهری مواجه شده و جذب در این رشته ها بسیار کم بوده به طوری که در سراسر کشور بدون احتساب رشته مهندسی صنایع غذایی، 7000 دانشجو در این گروه رشته ها مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باز مهندسی رشته های کشاورزی در مرحله انجام است و نیاز داریم که این رشته ها را بازشناسی کنیم و به داوطلبان و جامعه معرفی کنیم چون نیاز آینده کشور به متخصصان این رشته ها بسیار زیاد است از این رو از امروز باید کمر همت ببندیم و متخصصان آینده ایران اسلامی را تربیت کنیم.

نجفی اظهار داشت: پروژه بذر هم اکنون یکی از مهم ترین پروزه های کشور است و باید به آن توجه ویژه ای داشت و در سطح کشور توسعه داد چون نیاز کشور به انواع مختلف بذر بالاست و باتوجه به این پروژه عظیم ملی نه تنها کشور در این زمینه به خود کفایی می رسد بلکه با صادرات آن به درآمدزایی ارزی کشور کمک می شود.

وی با اشاره به استفاده از جوانان نخبه در کنار اساتید دانشگاه در این پروژه خاطر نشان کرد: 20 دانشجوی نخبه علمی و علاقمند علاوه بر اساتید متخصص در مرکز تحقیقات بذر این دانشگاه مشغول به کار هستند و توجه به این گونه طرح ها نه تنها سبب اشتغال زایی فارغ التحصیلان می شود بلکه بسیاری از کمبودهای ناشی از واردات نیز مرتفع می گردد.

مدیرکل امور اقتصادی و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برای تولید انبوه علاوه بر مزرعه تحقیقاتی واحد اصفهان(خوراسگان)، در 50 هکتار از اراضی زراعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مجلسی نیز برنامه ریزی کرده ایم تا مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز با قدرت در این طرح ملی مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006915

وب گردی

وب گردی