نقش سرمایه‌گذاری انسانی در افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان گفت: امروزه سرمایه‌گذاری انسانی به‌عنوان یکی از راه‌های اصلی و اساسی افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی شناخته شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیرحسین پاک‌شیر معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان درباره راه‌های اصلی و اساسی افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی اظهار کرد: هنگامی که سرمایه‌های انسانی از وجدان درونی برخوردار باشند، نیک‌خواهی و انجام کار درست را به فعالیت‌های خویش در سازمان نیز تعمیم می‌دهند.

وی افزود: به گفته مقام معظم رهبری، افراد دارای وجدان کاری، کار را عمل صالح، وظیفه حقیقی، عبادت و مسئولیت اجتماعی و سیاسی می‌دانند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تأکید به اینکه وجدان کاری بهره‌وری را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: کارکنان متعهد و وظیفه‌شناس اصلی‌ترین و ضروری‌ترین بخش هر سازمان را تشکیل می‌دهند؛ چراکه همواره خداوند را نظاره‌گر اعمال خود می‌دانند و با وجدانی بیدار در جلب رضایت و خشنودی پروردگار تلاش می‌کنند.

پاک‌شیر، وجود کارکنانی با عملکرد بالا را یکی از ابزارهای اساسی سازمان‌ها در دستیابی به موفقیت دانست و تصریح کرد: امروزه جوامعی که به‌سوی تخصصی‌شدن پیش می‌روند علاوه بر تجهیزات مورد نیاز از نیروی انسانی متعهد به‌عنوان اصلی‌ترین و ضروری‌ترین عامل پیشرفت برخوردارند.

وی تشریح کرد: سازمان‌ها برای موفقیت و پیشرفت اهداف خود به سرمایه‌های انسانی متعهد و مسئولیت‌پذیر نیازمند هستند و در صورتی که موفق نشوند، نیروی انسانی باکیفیت و متعهد به‌کارگیرند، قادر نخواهند بود از سایر منابع دیگر همچون امکانات، تجهیزات و مواد اولیه استفاده بهینه ببرند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تأکید بر استفاده از خردجمعی کارکنان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: لازم است مدیران به‌عنوان الگوی سازمانی از تعهد بالا و آگاهی برخوردار باشند و کارکنان را به‌طور مداوم در جریان جهت‌گیری و اهداف استراتژیک سازمان قرار دهند و مسئولیت‌ها و وظایف شغلی کارکنان در قبال جامعه را مورد تأکید قرار داده و اعتماد ایشان را به سازمان و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی تقویت کنند.

پاک‌شیر با تأکید بر اینکه هیچ سازمانی بدون نظم و انضباط اجتماعی قادر به تعالی نیست، مطرح کرد: انضباط اجتماعی مجموعه الگوهای رفتاری فرد در جامعه بوده؛ بنابراین برای محقق‌شدن بهتر آن و جلوگیری از بی‌انضباطی باید به نهادهای اجتماعی و به‌طور کلی جامعه رجوع کرد. بی‌تردید موفقیت و تعالی هر سازمان در رسیدن به اهداف و خواسته‌هایش فقط در گرو تأمین وجدان کاری، مسئولیت‌پذیری و انضباط اجتماعی است.

وی، کیفیت نیروی انسانی را مهم‌ترین عامل مؤثر در بهبود بهره‌وری دانست و یادآور شد: امروزه سرمایه‌گذاری انسانی به‌عنوان یکی از راه‌های اصلی و اساسی افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی شناخته شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006944

وب گردی

وب گردی