احتمال افزایش تیراندازان اعزامی به یونیورسیاد وجود دارد

رئیس انجمن تیراندازی دانشجویان گفت: با توجه به کیفی بودن کاروان های ورزشی و اعزام ورزشکارانی که شانس بالایی در کسب مدال دارند، بنابراین با توجه به امکان اعزام هفت نفر تیرانداز در صورتی که تیراندازی بتواند رکوردی نزدیک به حدنصاب کسب کند نامش به لیست نفرات اعزامی افزوده می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ، الهه عرب عامری، در خصوص اعزام و نفرات تیم تیراندازی دانشجویان گفت: با توجه به کیفی بودن کاروان های ورزشی و اعزام ورزشکارانی که شانس بالایی در کسب مدال دارند، بنابراین با توجه به امکان اعزام هفت نفر تیرانداز در صورتی که تیراندازی بتواند رکوردی نزدیک به حدنصاب کسب کند نامش به لیست نفرات اعزامی افزوده می شود.

عرب عامری در خصوص نحوه انتخاب ها برای اعزام به یونیورسیاد گفت: هر فدراسیونی هنگام اعزام تلاش می کند تا براساس شرایط کمتیه برگزاری در خصوص نفرات اعزامی، برترین ها انتخاب و اعزام کند و برهمین اساس ما ۱۴ اسفند ماه ۹۷ فراخوانی برای مسابقات انتخابی دانشجویان تیرانداز برگزار کردیم و نفرات برتر از جمع ۵۱ دانشجوی معرفی شده از مراکز دانشگاهی سراسر کشور انتخاب شدند.

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب بهترین نفرات که براساس رکوردهای آنان صورت گرفت، نفرات انتخابی همگی از ملی پوشان هستند که خوشبختانه از شرایط آمادگی خوبی برخوردارند و از ابتدای امسال نیز شانس شرکت در چند مسابقه جام جهانی را داشته و تعدادی از آنان در حال حاضر هم در مسابقه جام جهانی تیراندازی در مونیخ آلمان هستند.

عرب عامری افزود: البته دو تن از تیراندازان اعزامی به یونیورسیاد در حال حاضر در تهران حضور دارند و تمرینات آنان به صورت پیوسته و منظم در حال پیگیری است.

این کارشناس ورزشی در خصوص مشارکت فدراسیون تیراندازی با فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی برای آماده سازی ورزشکاران گفت: در رشته های تخصصی چون تیراندازی همکاری و مشارکت نزدیک فدراسیون های ورزشی با ورزش دانشگاهی الزامی است زیرا برای آماده سازی نیاز به امکانات و تجهیزاتی است که تامین برخی از اقلام یا امکانات برای ورزش های دانشگاهی میسر نیست.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر توان مالی فدراسیون های تک رشته ای نسبت به فدراسیون های چند رشته ای از جمله فدراسیون ورزش های دانشگاهی خیلی بیشتر است و این مشارکت می تواند کمک موثری در کاهش هزینه های فدراسیون اعزام کننده داشته و تیم های کیفی و آماده تری راهی رقابت ها شوند.

به گفته عرب عامری، اگر چه نفرات اعزامی از دل تیم ملی هستند و طی یکسال گذشته در اردوهای زیادی حضور داشته اند اما برای این نفرات تاکنون ۲ اردوی دانشجویی برگزار شده و ما امیدوارم این نفرات عملکرد و نتایج خوبی در ایتالیا کسب کنند.

رئیس انجمن تیراندازی دانشجویان در خصوص پرداخت پاداش به ورزشکاران قهرمان نیز گفت: خوشبختانه جوایز و پاداش ورزشکاران دانشجو که موفق به کسب عناوین شده اند همیشه خیلی سریع پرداخت شده، زیرا براین باوریم که این مساله انگیزه آنان را در حد قابل توجهی افزایش داده و شانس موفقیت کاروان را بیشتر می کند.

نجمه خدمتی، فاطمه کرم‌زاده، امیرمحمد نکونام و مهیار صداقت در رشته تفنگ، هانیه رستمیان و سجاد پورحسینی در رشته تپانچه، تیراندازان اعزامی به سی امین یونیورسیاد هستند.

وی در پایان گفت: سی امین دوره یونیورسیاد در ایتالیا و شهر ناپل (Napoli) برگزار می شود اما رقابت های رشته تیراندازی در شهر کاساندرا خواهد بود که در نزدیکی ناپل قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006951

وب گردی

وب گردی