ایجاد شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در بصره

پیشنهاد ایجاد شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهر بصره، در جلسه فوق‌العاده هیئت امنای این دانشگاه مطرح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، جلسه فوق‌العاده هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور اعضای هیئت امنا، محسن اسدی لاری مشاور وزیر بهداشت در امور بین‌الملل، جلیل کوهپایه‌زاده سرپرست دانشگاه و معاونان در سالن شورا برگزار شد.

در ابتدا کوهپایه‌زاده ضمن آرزوی قبولی طاعات در ماه رمضان عنوان کرد: این جلسه با هدف ارائه سیاست‌های دانشگاه، برنامه‌های عملیاتی و استراتژیک دانشگاه در سال 97 برگزار شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 97 ، پنج سیاست کلی را برای دانشگاه مطرح کرد و افزود: بهره‌وری و ایجاد بیمارستان‌های مستقل، پذیرش دانشجوی بین‌الملل و تأسیس دانشکده داروسازی، توسعه گردشگری سلامت، تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و گسترش نظام سلامت از مهمترین برنامه های دانشگاه است.

وی گزارشی از سفر نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ایران به کشور عراق و شهر بصره ارائه داد و بیان کرد: در راستای همکاری‌های بین‌المللی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اجرای طرح جامع نظام سلامت به مسئولین بهداشت و درمان بصره پیشنهاد داده و در این راستا تفاهم‌‌های همکاری با دانشگاه‌های جامع، تکنولوژی و آزاد بصره در حوزه های آموزش، بهداشت، درمان، گردشگری و سلامت منعقد شد.

کوهپایه‌زاده پیشنهاد ایجاد شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهر بصره را مطرح و تأکید کرد: به منظور توسعه همکاری‌های بین‌المللی باید از این فرصت پیش آمده در شهر بصره استفاده کرد.

سپس ملکی رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه در خصوص برنامه استراتژیک و عملیاتی مشترک و اختصاصی دانشگاه توضیحات لازم را ارائه داد .

در ادامه اسدی لاری مشاور وزیر بهداشت در امور بین‌الملل در مورد بین‌المللی سازی و گردشگری سلامت سخنرانی و تصریح کرد: با توجه به ضرورت همکاری های بین‌المللی، طرح آمایشی دانشگاه‌ها با هدف ارتقای وضعیت آنها تنظیم شده است و انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه آموزش، ارائه خدمات نظام سلامت، تبادل استاد و دانشجو، توریسم درمانی و برگزاری های دوره‌های تکمیلی به ویژه در رشته های پرستاری و توانبخشی با کشورهای تعیین شده از جمله شهر بصره همکاری کنند.

گفتنی است در این جلسه اعضای هیئت امنا با پیشنهاد ایجاد شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهر بصره و برنامه عملیاتی و استراتژیک دانشگاه در جلسه موافقت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006971

وب گردی

وب گردی