تخفیف 70 درصدی به شرکت‌های دانش‌‌بنیان نوپا و استارت‌آپ‌های حاضر در نمایشگاه اینوتکس2019

هشتمین دوره این نمایشگاه (INOTEX 2019) از روز یکشنبه 19 لغایت چهارشنبه 22 خرداد 98 در فضایی به مساحت 9000 مترمربع در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. این نمایشگاه، میزبان اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری کشورها خواهد بود.

اکبر قنبرپو معاون نوآوری پارک فناوری پردیس، دبیر نمایشگاه INOTEX 2019 در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز گفت: ما در حال تلاش هستیم همه بازیگران مختلفی که در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور فعالیت می کنند را زیر سقف اینوتکس کنار همدیگر داشته باشیم. برای اینکه این امر محقق شود ما از اجزای مختلف دعوت کردیم تا به صورت غرفه‌دار حضور داشته باشند. استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های فناور دانش بنیان، پارک ها و مراکز رشد، مجموعه های سرمایه گذاری، منتورها، بروکرها و مخترعین اجزای مختلفی هستند که در قالب 12 دسته مختلف در نمایشگاه حضور خواهند داشت. از طرفی ما در صدد هستیم تا با برگزاری رویدادها و بخش های جانبی در نمایشگاه اینوتکس به ارتباط بهتر این اجزاء کمک کنیم.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال ما سه محور مهم را پیگیری می کنیم که محور اول آن ارتباطاتB2B شرکت هاست تا شرکت ها بتوانند با همدیگر ارتباط بهتری بگیرند. محور دوم سرمایه گذاری است تا سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران بتوانند با یکدیگر ملاقات کنند. محور سوم هم گفت‌و‌گو، تولید محتوا و برگزاری پنل‌هاست تا ارتباطات موثر در این زمینه شکل جدی‌تری بگیرد.

قنبرپور گفت: پیش بینی ما این است که امسال حدود 10 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند. در بخش خارجی نمایشگاه ما شاهد حضور 4 شرکت از چین و لهستان و همچنین تعداد زیادی مخترعین از کشور عراق هستیم و امسال نزدیک به 200 استارت‌آپ داخلی توانمندی‌های خود را به عرصه نمایش خواهند گذاشت.

معاون نوآوری پارک فناوری پردیس اظهار داشت: در بحث حمایت از استارت‌آپ ها و کسب و کارهای نوپا در دریافت هزینه نمایشگاه برای آنها تخفیف ویژه قرار دادیم . هزینه تمام شده نمایشگاه برای هر کدام از این شرکت ها 2 میلیون تومان است که ما از این شرکت ها 450 هزار تومان دریافت کردیم. همچنین این شرکت ها به صورت رایگان از کافه سرمایه نمایشگاه می توانند استفاده کنند و با سرمایه گذاران و منتورها ملاقات رایگان داشته باشند. با همکاری که با صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم 70 درصد هزینه هایی که در نمایشگاه می‌کنند را به می توانند به عنوان یارانه حضور در نمایشگاه دریافت کنند.

دبیر نمایشگاه INOTEX 2019 افزود: ما یک بخش مسابقه شرکت‌های استارت‌آپی هم داشتیم که از 2 ماه پیش مرحله اولیه این رقابت‌ها، در ۶ شهر مختلف ایران (یزد، بندرعباس، رشت، تهران، بیرجند و کرمانشاه) برگزار شده و برترین های هر شهر که مجموعا 13 استارت‌آپ هستند، در روز اختتامیه نمایشگاه به رقابت خواهند پرداخت و برندگان به صورت رایگان به رویداد جی تکس دبی اعزام خواهند شد.

وی در مورد هزینه 28 هزار تومانی بازدیدکنندگان از نمایشگاه ابراز داشت‌: با همکاری انجمن‌های علمی بلیت‌های تخفیف برای دانشجویان صادر کردیم.

قنبر پور تاکید کرد: در کنار این نمایشگاه ما به دنبال برگزاری مجمعی هستیم تحت عنوان اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران که با هماهنگی‌­های صورت گرفته، اینوتکس 2019 میزبان این رویداد بزرگ با حضور تصمیم­ گیران عالی­‌رتبه بین­‌المللی از ۶۲ کشور عضو اسکاپ خواهد بود.

گفتنی‌ست‌؛ همزمانی این رویداد با نمایشگاه INOTEX 2019 فرصت ویژه و ارزشمندی برای شرکت‌­ها و استارت‌آپ‌­های حاضر در نمایشگاه برای توسعه بازار محصولات و یافتن مشتریان و شرکای جدید بین­‌المللی خواهد بود.

طبق منشور سازمان ملل متحد، امور و اهداف سازمان ملل توسط 6 رکن اصلی و صدها زیرمجموعه انجام می­‌شود که یکی از این ارکان، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد «اکوسوکUNECOSOC» است. اسکاپ برای دگرگون ساختن منطقه آسیا و اقیانوسیه و در راستای توسعه پایدار، اهداف هفده­‌گانه­ توسعه پایدار را در دستور کار هفت کمیته قرار داده است. یکی از این اهداف اصلی «تقویت ابزارهای اجرا و احیای مشارکت جهانی برای تحقق توسعه پایدار علم، فناوری و نوآوری» است که به عهده کمیته نوآوری و فناوری آن واگذار شده است.

کد خبر: 1006973

وب گردی

وب گردی