مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در یازدهم خردادماه 98

جزئیات عملیات ضد ایرانی استنفورد، مهم‌ترین سوژه دانشگاهی بوده که روزنامه فرهیختگان در شماره امروز شنبه یازدهم خردادماه 98 بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز یازدهم خردادماه 98 روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

جزئیات عملیات ضد ایرانی استنفورد

در بخش مقالات سایت «مطالعات ایران» دانشگاه استنفورد -بخشی از پروژه «ایران ۲۰۴۰»- به پیشرفت‌های علمی ایران در سال‌های اخیر و خروجی‌های کمی و کیفی آن اشاره شده است. طبق گزارش‌های اخیر جهانی، ایران با افزایش سالانه تعداد مقالات علمی منتشرشده روبرو است، به‌طوری که در سال‌های اخیر توانسته در این زمینه چین، کره جنوبی، هند و ترکیه را پشت‌سر بگذارد.

با این حال گزارشگران پروژه استنفورد مدعی شده‌اند کیفیت مقالات در مقایسه با رشد چشمگیری که از نظر تعداد طی این سال‌ها داشته، جز در پزشکی و سلامت تغییر محسوسی نکرده است.

زیر سؤال بردن پیشرفت‌های علمی کشور بخش دیگر این مقاله است که مدعی می‌شود اگر پیشرفتی در مقالات وجود داشته به خاطر نویسندگان ایرانی خارج از کشور بوده است.

استادان دانشگاه‌ها در دیدار با رهبر انقلاب چه گفتند؟

فرهیختگان همچنین گزارشی از دیدار 3 ساعته هزاران نفر از استادان و اعضای هیأت های علمی دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری نوشته و به جزئیات بیانات رهبر معظم انقلاب و نقطه‌نظرات دانشگاهیان پرداخته است.

پژوهشکده آینده‌پژوهشی؛ اتاق فکر دانشگاه آزاد

تلاش دانشگاه آزاد برای شناخت و ارتقای علم آینده‌پژوهی، دیگر موضوعی است که روزنامه فرهیختگان بررسی کرده است.

مهم‌ترین عناوین امروز یازدهم خردادماه 98 روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 98

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 98 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 23 و 24 خردادماه سال جاری، مهم‌ترین سوژه از نظر روزنامه آفرینش بوده که تیتر یک خود را به آن اختصاص داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006981

وب گردی

وب گردی