شرکت پست انگلیس ارسال محموله به ایران را از سر گرفت

شرکت پست سلطنتی انگلیس موسوم به "رویال میل" اعلام کرد تبادل محموله های پستی با ایران را از سر گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، شرکت پست انگلیس اعلام کرد ضمن ارسال همه بسته های پستی به مقصد ایران که به علت لغو برنامه ارسال آنها به ایران در انبارهای این شرکت مانده بود، محموله های پستی جدید هم به ایران منتقل خواهد شد.

سفیر کشورمان در انگلستان نیز با اشاره به پیگیری های انجام شده گفت: بر اساس گزارشهای رسیده، در مرحله نخست محموله های پستی معطل مانده به مقصد کشورمان ارسال می شود و به تدریج همه فعالیتهای پستی طبق روال گذشته از سر گرفته خواهد شد.

شرکت پست انگلیس از ۱۲ فروردین و در اقدامی تعجب برانگیز ارسال محموله های پستی به مقصد ایران را متوقف کرده بود.

شرکت سلطنتی پست انگلیس (رویال میل) در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرده بود با توجه به تحریم های اعمال شده از این پس قادر به انتقال محموله های پستی حتی نامه به مقصد ایران نیست.

شرکت پست انگلیس بدون توضیح بیشتر در این باره و اینکه بر اساس کدام تحریم های جدید چنین تصمیمی گرفته است اعلام کرده بود این تصمیم را از اول آوریل سال جدید اجرایی و به همه شعب و ادارات خود اعلام کرده است.

‌شرکت پست انگلیس درباره بسته های ارسالی به مقصد ایران که طی روزهای گذشته تحویل شعب و باجه های پستی شده بود مدعی شد: بسته های پستی را که در مسیر انتقال هنوز در انگلیس است به نشانی فرستندگان آن بازخواهد گرداند.

‌حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در انگلیس با انتقاد شدید از اقدام شرکت پست انگلیس، استفاده از خدمات پست را از ابتدایی ترین خدمات مدنی و حقوق مردمی دانست و تاکید کرد: این حق نباید به هیچ بهانه ای محدود شود و ما از همه امکانات برای لغو این اقدام غیرقانونی استفاده می کنیم.

کد خبر: 1006994

وب گردی

وب گردی