حاشیه‌های تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل

جمعی از دانشگاهیان در آستانه رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از استادان و کارکنان آموزش عالی کشور در آستانه رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

این مراسم تقریبا با یک ساعت تاخیر برگزار شد، البته ناگفته نماند چند مسئولان آموزش عالی، کمی زودتر در بارگاه امام خمینی(ره)‌حضور داشتند که از جمله آن می‌توان به محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس و حسین نصیر‌زاده مدیر‌کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد. باقی مسئولان نیز به هنگام شروع مراسم، از دربی دیگر وارد شدند.

حاضران و غایبان مراسم

از جمله شخصیت‌های حوزه آموزش عالی که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به منصور غلامی وزیر علوم، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و غیره اشاره کرد. لازم به ذکر است معاون آموزشی و پژوهشی وزارت علوم همچنین محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی و کاربردی نیز در این مراسم حاضر نشده بودند.

از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی نیز دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه، رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، علیرضا منادی، سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام، اکبر اشرفی رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد و غیره حضور داشتند. برخی از کارکنان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مانند واحد رودهن و واحد تهران غرب نیز در این مراسم حاضر شده بودند.

حضور پررنگ دانشگاه فرهنگیان

نکته قابل توجه این تجدید میثاق، حضور پررنگ دانشگاه فرهنگیان بود که گروهی از دانشگاه فرهنگیان تهران و گروهی از پردیس نسیبه این دانشگاه در حرم امام راحل حضور یافته بودند، این در حالی است که جای خالی دانشگاه‌هایی همانند تهران، شریف، خوارزمی و غیره نیز در این مراسم محسوس بود.

دانشگاهیان پس از قرائت زیارت‌نامه برای امام راحل و شهیدان دفاع مقدس، با اهدای تاج گل، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

سخنرانان مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل چه کسانی بودند؟

سخنران اولیه این مراسم حجت الاسلام رستمی بود که در سخنرانی خود به به توصیف شخصیت‌ امام خمینی(ره) پرداخت و اعلام کرد: امام(ره) دانشگاه‌ها را محور تحول جامعه می‌داند.

منصور غلامی سخنران بعدی مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل بود که در سخنان خود بر پیش بردن وظایف مسئولان حوزه آموزش عالی با دیدگاه انقلابی و آینده‌نگارانه تاکید کرد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سخنران انتهایی این مراسم بود که میثاق‌نامه جامعه دانشگاهی کشور را قرائت کرد.

پس از شروع مراسم وزیر علوم از درب بارگاه امام راحل خارج شد و به سنت خبر و رسانه، خبرنگارها هم به دنبالش؛ بگذریم از اینکه موفق به پرسیدن سوال خود نشدیم، پابرهنه هم پشت درب ورودی ماندیم و اجازه ندادند که به داخل صحن بازگردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006996

وب گردی

وب گردی