ارائه تسهیلات گردشگری به متقاضیان ایجاد اقامت گاه بوم گردی روستای علوه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کارون گفت: صندوق کارآفرینی خوزستان به چند نفر از اهالی روستای علوه که متقاضی ایجاد اقامت‎گاه بوم‎گردی در این روستا هستند تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حسن ناصر از حضور صندوق کارآفرینی خوزستان تحت عنوان کاروان رمضان یا مهربانی در روستای علوه شهرستان کارون خبر داد و افزود: هدف از حضور این کاروان، آشنایی با ظرفیتهای روستاهای سیلزده بود که در این مراسم پس از معرفی کلیه ظرفیتهای روستا، تصمیم بر این گرفته شد که صندوق کارآفرینی زیرساختهای لازم برای پرداخت تسهیلات به 6 نفر از اهالی روستای علوه که متقاضی ایجاد اقامتگاه بومگردی برای شبمانی گردشگران داخلی و خارجی هستند را مهیا کند.

وی افزود: همچنین طی این مراسم مصوب شد تا موضوع پرداخت وام و ضمانتنامه پرداخت تسهیلات به روستای علوه تسهیل شود که دستور این موضوع توسط آقای امرائی رئیس صندوق که خود وی نیز در مراسم حضور داشت صادر و مقرر شد تا در سریعترین زمان ممکن پرداخت وامها با نظارت، تأیید و معرفی اداره میراث فرهنگی کارون به صورت مرحله به مرحله و براساس مواردی که مورد نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است اتفاق بیفتد تا در نهایت شاهد شکوفایی اقتصاد محلی روستای علوه بعد از سیل اخیر باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کارون اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی کارون و شورای روستا همزمان مسئول پیگیری موضوع تا پرداخت تسهیلات به اقامتگاههای بومگردی خواهند بود.

وی گفت: این مراسم با حضور شاعرانی از شهر ملاثانی و فعالان بخش خصوصی در حوزه اشتغال برگزار شد؛ ضمن اینکه کارگاه اشتغال و شب شعر نیز از برنامههای جانبی این مهمانی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007003

وب گردی

وب گردی