حفظ شتاب علمی، مهم‌ترین اقدام دانشگاهیان علیه جریان‌سازی‌های دانشگاه استنفورد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حفظ شتاب علمی مهم‌ترین اقدامی است که دانشگاهیان می‌توانند در برابر جریان‌سازی‌های علمی دانشگاه استنفورد علیه ایران انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مقام معظم رهبری در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، در دیدار با اساتید دانشگاه فرمودند: حرکت علمی و پیشرفت‌های دانشگاه‌ها در دهه‌های اخیر به معنی واقعی کلمه چشمگیر و برجسته است؛ اما جریانی با سرمنشأ خارجی و با امتداد داخلی سعی دارد با بی‌ارزش نشان دادن و یا کوچک شمردن حرکت علمی کشور و پیشرفت‌های به‌دست آمده، مردم و جوانان را ناامید کند.

ایشان در ادامه سخنان خود تاکید کردند: یک نمونه از این جریان، «پروژه 2040 دانشگاه استنفورد برای ایران» است که هدف آن، زیر سؤال بردن پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی است و متأسفانه عده‌ای هم در داخل در حرکتی مرکب از خباثت و خیانت با آن‌ها هم‌صدایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نقش دانشگاهیان و شخصیت‌های علمی کشور در جریان‌های سازمان یافته غربی مانند برنامه 2040 دانشگاه استنفورد علیه کشور اظهار کرد: اولین اقدام، کمک و تلاش دانشگاهیان علیه این جریان‌سازی‌های علمی را می‌توان حفظ شتاب علمی در نظر گرفت. همچنین دانشگاهیان لازم است از تنزل در کیفیت مطالب علمی نیز مراقبت کنند.

وی ادامه داد: ما در مقطعی باید در زمینه شتاب علمی، پیدا کردن وزن و کسب جایگاه در نظام بین‌المللی علمی تلاش می‌کردیم که خوشبختانه توانسته‌ایم در این زمینه موفق عمل کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: طی 20 سال اخیر دانشگاه‌های کشور در رشد علم سرعت خوبی داشته‌‌اند و توانسته‌اند جایگاه مناسبی را کسب کنند.

وی بیان کرد: امروزه بحث کیفیت محتواهای تولید شده علمی در حل مسائل کشور باید مورد توجه قرار گیرد، یعنی محتواهای علمی که توسط محققان و پژوهشگران کشور تولید می‌شود، باید مسئله محور شده و به نوعی معطوف به نیازهای جامعه باشد.

رستمی در پایان تاکید کرد: رویکرد حرکت در مرز‌های دانش و قله‌های علمی می‌تواند مقابله‌ای جدی با حرکت حسودانه و خبیثانه علیه جریان علمی کشور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007041

وب گردی

وب گردی