سد دولت سر راه صنایع برای گرفتن طرح از دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: دولت بخشنامه‌ای صادر کرده است که صنایع می توانند پروژه‌های خود را به دانشگاه بدهند؛ اما متاسفانه نامی از دانشگاه آزاد اسلامی در میان این دانشگاه‌ها نیست.

احمد سیف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لزوم همجواری دانشگاه با صنعت و توجه به علوم حل مسئله اظهار کرد: در دنیای امروزی 4 نسل از دانشگاه وجود دارد؛ این 4 نسل شامل دانشگاه های آموزش محور، پژوهش محور، دانشگاه تولید علم و ثروت و همچنین دانشگاه حل مسئله می شود.

وی افزود: با روی کار آمدن دکتر طهرانچی بر مسند ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، رویکرد این دانشگاه به دانشگاه حل مسئله تبدیل شد؛ در همین راستا واحد تهران شرق در مدیریت بحران از جمله کمک به سیل‌زدگان اقدامات بسیار خوبی انجام داد و نقش قابل توجهی را در این حوادث ایفا کرد.

سیف ادامه داد: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد واحد تهران شرق از مهرماه سال گذشته پایان نامه های خود را در راستای حل مسئله و نیازهای جامعه تنظیم کرده اند که به زودی خروجی این پایان نامه ها را در طرح پایش شاهد خواهیم بود که تحولی در نظام آموزش عالی کشور ایجاد خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با اشاره به لزوم ارتباط میان دانشگاه و صنعت تصریح کرد: متاسفانه پس از انقلاب اسلامی با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری، آن چنان که شایسته است به مسئله ارتباط صنعت با دانشگاه توجه نشده است.

وی دلایل عدم ارتباط با صنعت را حل مسئله نبودن دانشگاه ها، عدم اعتماد صنعت به دانشگاه، انتظار صنعت از دانشگاه برای پاسخگویی سریع به مسائل و عدم پرداخت بودجه از صنعت به دانشگاه دانست و گفت: امیدوار هستیم که دانشگاه های کشور با هزینه های اندک در راستای حل مسئله شدن و تقویت ارتباط با صنعت، وجود خود را اثبات کنند.

سیف تاکید کرد: صنعت نیز وظیفه دارد مقداری برای امر تحقیق و پژوهش هزینه کند تا ماشین ارتباط میان مراکز آموزشی با صنایع مختلف روشن شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در پایان اذعان داشت: واحد تهران شرق همزمان با تصویب پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای طرح پایش، در حال رایزنی با شرکت های صنعتی برای گرفتن طرح های تازه از صنعت است. دولت بخشنامه ای را صادر کرده است که صنایع می توانند پروژه های خود را به دانشگاه بدهند؛ اما متاسفانه نامی از دانشگاه آزاد اسلامی در میان این دانشگاه‌ها نیست. رئیس دانشگاه آزاد استان تهران وعده داده اند که این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007045

وب گردی

وب گردی