جزئیات بدهی بانکی هزار میلیارد تومانی خریدار پالایشگاه کرمانشاه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: برنده مزایده پالایشگاه کرمانشاه علاوه بر اینکه از اهلیت لازم برای خرید پالایشگاه برخوردار نبوده، حدود هزار میلیارد تومان به بانک تجارت و رفاه بدهکار است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی گفت: هنوز جلوی واگذاری این پالایشگاه گرفته نشده و پالایشگاه در اختیار شخص خریدار است.

وی افزود: بر اساس ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس پرونده تخلفات واگذاری پالایشگاه کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفته و در صحن مجلس گزارش آن در صحن علنی مجلس رای‌ آورد و پرونده برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه به تازگی پرونده پالایشگاه کرمانشاه به قوه قضائیه ارسال شده، هنوز اقدام خاصی در خصوص آن صورت نگرفته و منتظر رسیدگی به این موضوع در دستگاه قضا هستیم.

صفری خاطرنشان کرد: فردی که پالایشگاه کرمانشاه در روند خصوصی سازی به وی واگذار شده طبق قانون اهلیت لازم برای خرید پالایشگاه را نداشته اما رئیس سازمان خصوصی سازی عنوان کرده که ما باید تشخیص دهیم اهلیت لازم برای خرید این پالایشگاه یا هر شرکت دولتی دیگر را دارد یا خیر.

وی افزود: طبق قانون فردی که قرار است پالایشگاه به وی واگذار شود باید حداقل 5 سال سابقه مدیریت یک پالایشگاه را داشته باشد و یا اینکه در مجموعه وزارت نفت مشغول به کار باشد و سابقه مدیریت در وزارت نفت را داشته باشد اما کسی که پالایشگاه کرمانشاه به وی واگذار شده یک روز هم حتی کارمند وزارت نفت نبوده و هیچ شرکتی را مدیریت نکرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: یکی از شرایط برای واگذاری، این است که شخص خریدار به لحاظ مالی خوشنام باشد این در حالی است که طبق پرینتی که از حساب فرد خریدار پالایشگاه کرمانشاه گرفته شده وی حدود هزار میلیارد تومان به بانک تجارت کیش و بانک رفاه کرمانشاه بدهکار بوده و اقساط معوق نیز داشته است اما عوامل دست به دست هم دادند و به این فرد کمک کردند تا وی در مزایده پالایشگاه برنده شود.

منبع : فارس

کد خبر: 1007049

وب گردی

وب گردی