کشورهای پیشتاز در آلودگی اقیانوس

اقیانوس ها و موجودات آن به علت تولید زباله های پلاستیکی در معرض خطرات جبران ناپذیری قرار گرفته اند که در این بین سهم برخی از کشورها در تولید این زباله ها از بقیه بیشتر است.

به گزارش گروه علم و فاوری ایسکانیوز، یک تیم از محققان ایالات متحده و استرالیا تحت سرپرستی «Jenna Jambeck» مهندس محیط زیست دانشگاه گرجستان، تجزیه و تحلیل سطوح زباله های پلاستیکی در اقیانوس های جهان را بررسی کرد.
آنها دریافتند که چین و اندونزی منابع اصلی تولید بطری های پلاستیکی، کیسه‌ها و دیگر زباله های دریایی جهان هستند.


بر اساس گزارشی در وال استریت ژورنال، هر دو کشور بیش از یک سوم از پلاستیک های موجود در آب‌های جهانی را تولید کرده‌اند. منبع اصلی این داده‌ها را در اینجا ببینید.

در سال 2010، 8.8 میلیون تن متریک ضایعات پلاستیکی بدون مدیریت توسط چین تولید و حدود 3.53 میلیون تن متریک آن در اقیانوس‌ها ریخته شد.
در مجموع 3.2 میلیون تن متریک زباله‌های پلاستیکی بدون مدیریت از اندونزی به دست آمده و تخمین زده می‌شود که 1.29 میلیون تن متریک به بقایای پلاستیک دریایی تبدیل شده است.
ایالات متحده نیز در آخرین جایگاه این آلودگی سازها قرار دارد و سالانه 0.11 میلیون تن متریک زباله های پلاستیکی دریاها مربوط به این کشور می شود.

اینفوگرافی زیر مجموع پلاستیک های تولید شده بدون مدیریت توسط کشورها و مجومع میزانی که در دریاها ریخته شده است را نشان می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007057

وب گردی

وب گردی