ورزش دانشگاهی در ایران جایگاه بالایی ندارد/ تیم‌های با کیفیت به ایتالیا اعزام می‌شوند

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: با توجه به حذف برخی از تیم‌ها ذهنیت منفی برای کسانی ایجاد شده است که ما با  تیم‌هایی که تشکیل نداده ایم، مشکل داریم. هیچ مشکلی با تیمی نداشتیم و نداریم. تنها هدفمان این است که کاروان با کیفیتی به ایتالیا اعزام کنیم که بیشترین مدال را کسب کند.

محمد‌رضا دهخدا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا گفت: انتخاب تیم ها برای اعزام به ایتالیا براساس کمبود بودجه نبوده و این انتخاب براساس سطح کیفی است. به خاطر شرایط موجود کشور قصد داشتیم در این دوره حضور کیفی داشته باشیم. مشکلی برای اعزام تیم های دیگر هم نداشتیم؛ اما تلاش کردیم تا کاروانی مطمئن به این مسابقات اعزام کنیم.

وی افزود: دوره های مختلف مسابقات یونورسیاد را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم بهترین شرایط اعزام 4 تیم به مسابقات یونیورسیاد برای کسب مدال است. به عنوان مثال بررسی های لازم روی تیم شمشیربازی صورت گرفت و به دلیل اینکه سال آینده المپیک را پیش رو داریم محدودیت برای اعزام داریم و نمی توانیم تیمی را به مسابقات بفرستیم که مدال کسب نکند.

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی تصریح کرد: باید منافع ملی، دانشگاهی و کشور را در نظر بگیریم و کاروان کیفی به مسابقات اعزام کنیم و در این دوره از مسابقات هم با این نگاه تیم ها را تشکیل دادیم.

دهخدا اظهار کرد: با توجه به حذف برخی از تیم ها ذهنیت منفی برای کسانی ایجاد شده که ما با تیم هایی که تشکیل نداده ایم، مشکل داریم. هیچ مشکلی با تیمی نداریم و تنها هدفمان این است که کاروان با کیفیتی به ایتالیا اعزام کنیم که بیشترین مدال را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین رتبه ما در یونورسیاد 20 سال پیش بود که در نهایت در رده پنجم مسابقات قرار گرفتیم که در رشته های تیمی شرایط سخت است و نمی توان بدون برنامه تیم های زیادی به ناپل اعزام کرد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی عنوان کرد: در اکثر رشته های دوومیدانی به دور دوم هم نمی‌رسیم. قهرمان المپیک، قهرمان جهان و برترین نفرات در این مسابقات حضور دارند و نمی توانیم بدون آمادگی تیم تشکیل دهیم. ورزش دانشگاهی جایگاه بالایی ندارد و شناخته شده نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007060

وب گردی

وب گردی