نشانه‌های امید به آینده از نقاط ضعف بسیار بیشتر است

32 دفتر بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای اعلام کردند: نشانه‌های امید به آینده درخشان ملت ایران از نقاط ضعف، بسیار بیشتر است و باید با هوشیاری بیشتر در بزنگاه‌های انتخاب و تصمیم،  برای حرکت به سمت جامعه اسلامی و سپس تمدن نوین اسلامی سرعت بخشیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی 32 دانشگاه و دانشکده مستقل تهران در نامه‌‌ای تحلیلی درباره برجام و مسائل مهم کشور اعلام کردند: دانشجوی انقلابی طبق فرمان رهبرش و به خاطر مردمش، در عرصه مطالبه‌گری با کسانی که بخواهند نقش دنباله دشمن را بازی کنند، مسامحه نمی‌کند.

در ابتدای این نامه آمده است: اکنون که مدتی از اعلام تصمیم شورای عالی امنیت ملی و دولت در سالگرد خروج آمریکا از برجام گذشته، دانشجویان انقلابی برآنند تا با بررسی این مسئله و مسائل مرتبط، در فضایی آرام‌تر به مسئله بپردازند کمااینکه موضع اجمالی خود را اعلام کردند اما مسئله از آنچنان اهمیتی برخوردار است که نیازمند موضعی تبیینی است که سعی می‌شود در آن حق به صاحب حق داده شود و مطالبه‌گری آرمان‌ها نمایان شود.

در بخشی از این نامه آورده شده است: موضوع برجام به‌عنوان راه‌حلی که دولت منتخب سال 92 برای برون‌رفت از مشکلات پیشنهاد کرد، دارای اهمیت بسیار بالایی است. از طرفی دولت به نادرستی و با امید غلط خود به طرف‌های مذاکره، فکر می‌کرد مشکلات کشور در حوزه تحریم‌های اقتصادی و تهدید جنگ را حل می‌کند و به این خاطر با گره زدن انتظاری و روانی همه چیز به مذاکرات عملاً حرکت کشور را طی این سالیان کند و بسیاری از فعالیتهای اقتصادی را به تاخیر انداخت.

در ادامه نامه آمده است: همچنین نقدینگی کشور که در این مدت به صورت تصاعدی زیاد شده و به موجودی خطرناک تبدیل شده را از حضور در عرصه تولید بازداشت و غول نقدینگی هر از چند گاهی با هجوم به عرصه‌ای، از بازار مسکن و خودرو گرفته تا سکه و ارز، مشکلات عدیده به‌وجود آورد. البته نوسان ارز و سکه به خودی خود، دردی بر دردها افزود و به یار کمکی دشمن در جنگ روانی تبدیل شد و این اتفاق اینقدر بی‌منطق و فراتر از ارزش واقعی آن که طبق فرمول‌های مرسوم اقتصادی قابل محاسبه بوده و هست افتاد که گویی تعمدی در کار بوده و هست و خط نفوذ تا مراکز تصمیم‌گیری کلان پیش رفته و کسانی قصد تخریب اقتصاد ملی را دارند.

دفاتر بسیج 32 دانشگاه کشور در این نامه عنوان کردند: به‌راستی برجام برای چه بود و کسانی که گفتمان موسوم به «اعتدال» یا «اصلاح» را ترویج کردند و برجام را به عنوان را حل مشکلات کشور القا نمودند چه خواستگاه فکری و عملی داشته و دارند و این گفتمان، کشور را به کجا رسانده و آینده آن به چه سویی است؟ این گفتمان، سال‌های سال است که در کشور ما تبلیغ می‌شود و زمان شکل‌گیری آن هم مربوط یه سال‌های دولت فعلی نیست. بلکه گزاره‌های «تمام شدن انقلاب» و «مقابله با حرکت سریع در مسیر انقلاب با عنوان تندروی» همچنین «اشرافی‌گری و کاخ‌نشینی با بهانه آبروی نظام» در کنار «لزوم مذاکره با کدخدای دروغین جهان» و دیگر انگاره‌ها، مدت‌هاست که در معرض انتخاب ملت ایران قرار داده شده و در مقاطعی به خاطر عملکرد نادرست جبهه نزدیک‌تر به اصول و پنهان شدن پشت حقیقتی به نام آزادی که از ارکان نظام اسلامی بوده و هست، موفق به کسب آرای اکثر ملت نیز گردیده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: اما تجربه روشن پیش روی ملت، دروغ بودن وعده‌های پرطمطراق این گفتمان انحرافی را روشن می‌کند. این گفتمان با وعده دروغ چرخیدن چرخ‌های زندگی مردم در کنار چرخ هسته‌ای و شعار عقلانیت سرکار آمد و البته اعتماد ملت در دو دوره به آن نیز حداقلی و لب مرزی بود. اما پس از شش سال روشن شده که عمده آن ادعاها باطل بود و به شعارهای اصلی عمل نشد و از این راه تاخیر و خسران نصیب ملت گردید. کارخانه‌های متعددی در مرحله تعطیلی قرار گرفت و سرمایه ارزی ملت به جیب رانت‌خواران و هم مسلکان رفت و در عوض فشار تحریم‌ها به ملت مضاعف شده و جنگ روانی دشمن در بعضی از موارد به نتیجه رسید. گرانی‌های افسارگسیخته در مواردی احساس وجود مدیران همراه با دشمن را به‌وجود آورد و جدی بودن خطر نفوذ را یادآوری نمود و نهایتا اینکه نه تنها چرخ‌ها نچرخید بلکه رو به ایستادن رفت و اگر نیروی امید واقعی قلب ملت مومن، آن را هل نمی‌داد معلوم نبود بر سر کشور چه بلایی می‌آمد. گفتمان مذکور در دهه‌های اخیر و در مقاطع مختلف بارها و بارها نظرات خود را عملیاتی کرده و در ذیل راهبرد «تجربه شدن برای ملت »، اجازه یافته که فکر خود را پیاده کند.

دانشجویان بسیجی در این نامه خاطر نشان کردند: پیدا شدن مشاور امنیت ملی آمریکا در فرودگاه مهرآباد که در میانه دفاع مقدس اتفاق افتاد، مذاکرات برای برگرداندن گروگانهای آمریکایی در لبنان در ازای نشان دادن حسن نیت از طرف آمریکایی، مذاکرات هسته ای سعد آباد که به پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی منجر شد و از طرف مقابل به عنوان یک وظیفه تلقی گشت و بزرگترین آن همین برجام که برای برداشته شدن تحریمهای اقتصادی شروع و به خاطر عدم توازن داده و ستانده و عجله احمقانه در انجام تعهدات قبل از ستاندن هبچ کدام از وعده ها تبدیل به « خسارت محض » شد.در همین یکسال گذشته نیز با وجود تجربه بزرگ برجام، برجام 2 را که ظاهرا شکست خورده بود با رنگ و لعاب جدید تحت عنوان لوایح پیوستن به کنوانسیونهای(استعماری) FATFمطرح کردند و باز همه چیز ملت را در گرو پیوستن به آنها قلمداد کردند. آنرا پایان جنگ اقتصادی مطرح و با پایان دفاع مقدس مقایسه کردند و نکته اساسی آن بود که اکثر کسانی که جام زهر قطعنامه را به امام(ره) تحمیل کردند یا خودشان یا فکرشان در این کار حاضر بوده و هست. البته کارشناسان پرکار و دانشجویان انقلابی با ایجاد حرکت عمومی جلویشان را گرفتند و از بلای مضاعفی که میخواستند به سر ملت بیاورند جلوگیری نمودند.

در این نامه عنوان شده است: البته نیروی امید حقیقی که ناشی از روحیه جهادی و انقلابی ملت است همیشه و بر کلان حرکت انقلاب حاکم است و نشیب های راه هم دلیلی بزرگ برای انگیزش و جهش به سمت آرمانها میگردد. ولی مهم گرفتن عبرت و شکل گیری تجربه های بزرگ برای ملت است و مهم فراموش نکردن وقایع و تصمیم گیری درست و انقلابی است که امید است ملت درباره آن در حال رسیدن به جمع بندی باشد. اما موضوع تصمیم دولت و شورای عالی امنیت ملی در این مقطع فقط از جهت بیرون آمدن از لاک بی عملی و انفعال و در نسبت با همین دولت مورد حمایت است ولی باید با چشمان باز و هوشیاری کامل در کنار آن قرار گرفت. خصوصا مدت های 60 روزه و تهدیدات عملا هیچ که ظرف 24 ساعت توسط اروپا رد میشود نیز مورد توجه است و روشن میسازد که وقت تدبیر دولت تدبیر رو به پایان است و اگر با نگاه بدبینانه منتج از تجربه بخواهیم نگاه کنیم فرصت سازی و فرار از پاسخگویی و استیضاح است.

دانشجویان بسیجی 32 دانشگاه تاکید کردند: در پایان باز هم به نمایندگان گفتمان « اعتدال » و اندک دلبستگان به آنها، خاطر نشان می‌شود که دانشجوی انقلابی طبق فرمان رهبرش و به خاطر مردمش، در عرصه مطالبه گری با کسانی که بخواهند نقش دنباله دشمن را بازی کنند، مسامحه نمی‌کند. از این جهت صد باره، فریاد می‌زند که راه حلهای زودبازده اقتصادی از جمله قراردادهای دوجانبه پولی با همسایگان و بستن مالیات بر خانه های خالی و سفته بازی، همچنین اصلاح ساختار بودجه و سامانه های استقرار شفافیت و... درکنار دوری مسئولین از زندگی اشرافی و باورشان به توانمندی ملی ... همچنان مورد مطالبه و فریاد است و جنبش دانشجویی هرجا و در هر موردی که ببیند مردم زیر فشارند و به راه حلهای روشن حل مشکلات عمل نمی شود، ساکت نخواهد نشست و دولت پر اشکال باید بداند که اگر تغییری در این وضع ندهد بزودی فرصتش تمام و با تصمیم ملت تعییت تکلیف خواهد شد. همچنین ضمن تشکر از ملت نجیب و قهرمان ایران به خاطر امید و تحمل مشکلات که با شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس آنرا نشان داد، خاطر نشان می‌کند: نشانه های امید به آینده درخشان ملت ایران از نقاط ضعف، بسیار بیشتر است و باید با هوشیاری بیشتر در بزنگاه‌های انتخاب و تصمیم، به حرکت به سمت جامعه اسلامی و سپس تمدن نوین اسلامی سرعت بخشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007061

وب گردی

وب گردی