پرداخت وام  و تسهیلات ویژه صندوق رفاه برای دانشجویان روشندل

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پرداخت وام و تسهیلات ویژه این صندوق برای دانشجویان روشندل خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه دانشگاه ایسکانیوز، صندوق رفاه دانشجویان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که این صندوق در نظر دارد برای حمایت از دانشجویان نابینا و کم‌بینا سازوکارهای قانونی را بررسی و تدوین کند، به طوری که تسهیلات ویژه‌ای از نظر پراخت وام برای این دانشجویان درنظر گرفته است و این هدف از این کار حمایت از فعالیت‌های آموزشی دانشجویان نابینا و کم‌بینا است.

ناصر مطیعی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: باتوجه به شرایط خاص دانشجویان نابینا و کم‌بینا صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم شرایط استثنایی و ویژه‌ای برای این دانشجویان در نظر گرفته است به طوری که دانشگاه‌های سراسر کشور موظف هستند تا 10 تیرماه اسامی دانشجویان نابینا خود را به صندوق وزارت علوم اعلام کنند.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم اضافه کرد: این کار هرساله انجام می‌شود و در هر دوره برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی شرایط خاصی از نظر وام بابت خرید لوازم کمک آموزشی و سایل مورد نیاز این دانشجویان درنظر گرفته شده که پس از برآورد اولیه، منابع پیش‌بینی و سپس پرداخت می‌شود.

مطیعی تصریح کرد: سقف وام در نظر گزفته شده برای این دانشجویان یک ونیم تا 2 میلیون تومان است و پرداخت این وام به دانشجویان کم بینا و نابینا یک بار در سال امکان‌پذیر است و باز پرداخت این وام‌ها یکسال پس از فراغت تحصیل است.

وی یادآور شد: در سال گذشته هم بیش از یک میلیارد و 100 میلیون ریال در قالب مساعدت به دانشگاه‌ها برای خرید لوازم کمک آموزشی ویژه دانشجویان روشندل پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007071

وب گردی

وب گردی