دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه فن‌آور حرکت خواهد کرد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به شکل عملیاتی، جهادی، حضوری و مسئله‌محور به سمت دانشگاه فن‌آور حرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، کمیسیون تخصصی پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس با موضوع تحقیقات، فناوری و نوآوری با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به موضوع برگزاری جلسه کمیسیون تخصصی پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این جلسه به منظور بررسی نقطه نظرات روسای واحدهای دانشگاه درخصوص آیین‌نامه ها و شیوه‌نامه هایی است که در حوزه تحقیقات و فناوری ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که دانش به فناوری و ثروت تبدیل نشده باشد، علم لاینفع است. علم با تبدیل به ثروت سالم می تواند در خدمت رفاه و پیشرفت بشریت باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور، از توانمندی های بالایی در نیروی انسانی و تجهیزات برخوردار است، گفت: این دانشگاه با پتانسیل های موجود، می تواند منشأ تحولات بزرگی در کشور باشد. ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری درواقع یک نوآوری است که می تواند طلایه‌دار یک موفقیت بزرگ برای دانشگاه باشد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم حرکت به سمت دانشگاه فن‌آور، تصریح کرد: در صورتی که دانشگاه ها به سمت فن‌آوری حرکت کنند، نقش بسیار پررنگی در زندگی افراد جامعه خواهند داشت و تلاش در این جهت، یک وظیفه ملی، میهنی و دینی است.

دهقانی فیروزآبادی با تأکید بر اینکه فضای تحقیقاتی و فناوری باید در دانشگاه فضایی عملیاتی باشد نه صرفاً آیین‌نامه‌ای، گفت: سعی داریم به شکل عملیاتی، جهادی، حضوری و مسئله‌محور و در قالب یک برنامه کلان، به سمت دانشگاه فن‌آور حرکت کرده و ظرف دو سال آینده ثروت های دانش بنیان برمبنای اقتصاد دانش بنیان، دانش و فناوری را برای دانشگاه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه، شیوه‌نامه و بخشنامه فقط ابزاری برای بهتر کار کردن است، اظهار داشت: از هر پیشنهادی که بتواند آیین‌نامه ها را در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا دهد، استقبال می شود.

در این جلسه روسای واحد ها به صورت ویدئو کنفرانس به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص آیین نامه های دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007096

وب گردی

وب گردی