جلسه کمیته امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد برگزار شد

پانزدهمین جلسه کمیته امور اقتصاد دانش بنیان به ریاست معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پانزدهمین جلسه کمیته امور اقتصاد دانش بنیان با موضوع بررسی طرح های «اقتصاد دانش بنیان، برنامه عملیاتی سال 1398 و گزارشی از قابلیت‌ها، امکانات و شرکت‌های دانش‌بنیان واحدهای دانشگاهی استان» با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس امروز برگزار شد.

در این جلسه روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری جلسات شورای اقتصاد دانش بنیان، طرح‌های تصویب شده، طرح های در دست بررسی و اجرا و همچنین موانع و چالش‌های پیش رو پرداختند.

دکتر دهقانی در این جلسه اظهارداشت: باید بین طرح‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های دانش بنیان تفاوت و مرز قائل شویم و این دو را از هم جدا ببینیم. باید فعالیت‌هایی که دانشجویان و اساتید به لحاظ علمی و آموزشی از آنها بهره نمی‌برند را به سمت معاونت توسعه مدیریت و منابع هدایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ایران کشوری ثروتمند است، گفت: ثروت ایران منابع طبیعی و نفت و گاز نیست؛ بلکه مسائل و مشکلاتی است که در صورت شناسایی و احصاء ثروت هنگفتی را نصیب کشور می کند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: باید با توجه به توان واقعی و پتانسیل های واحدهای دانشگاهی کار را شروع و از فعالیت های غیرمتمرکز پرهیز کنیم، چرا که در این صورت با تعدادی از طرح‌های ناموفق یا نیمه موفق رو به رو خواهیم شد. طرح‌های فناوری و نوآوری صرفاً درون دانشگاهی، طرح‌های معقول و منطقی نیستند.

دکتر دهقانی تأکید کرد: افرادی که در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار می شوند باید از سوی مدیران با دقت، حساسیت و باوسواس انتخاب شده باشند. این معاونت نیاز به یک کارگزار سخت‌گیر، واقع نگر و امین نیاز دارد.

وی اظهار داشت: برنامه کسب و کار نویسی و بیزینس پلن BP و FS در مباحث اقتصاد دانش بنیان بسیار جدی و قرار است دوره‌های متمرکز فشردهBP و FS نویسی در استان های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007098

وب گردی

وب گردی