تلاش می‌کنیم رضایت و راحتی مردم  رافراهم کنیم

شهردار تهران گفت: تلاش ما در شهرداری این است که برای مردم رضایت و راحتی فراهم کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیروز حناچی شهردار تهران که به همراه تعداد از اعضای شورای شهر امروز به جماران رفته بود سخنان خود در این مراسم با قطعه ای از اشعار امام راحل آغاز کرد و گفت: «گرفتم ساغری از دست مستی، تعالی‌الله چه دستی و چه مستی، گلی چون تو کجا در پرده ماند، مگر از شرم چون من گل‌پرستی».

وی در ادامه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و ابراز خرسندی از حضور در حسینیه جماران گفت: این مکان، فضایی است که همه از آن خاطرات بسیار داریم. امام عزیز، این بزرگوار، هر کجا رفت، آن مکان به واسطه وجود ایشان بخشی از تاریخ شد؛ چه نجف، چه نوفل لوشاتو و چه جماران. جای ایشان خالی است و من به نمایندگی از اعضای خانواده بزرگ شهرداری تهران یاد ایشان را گرامی می‌دارم.

شهردار تهران، امام خمینی (ره) را بنیانگذار و نظریه پرداز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: ایشان همچنین یکی از اصلی‌ترین ارکان بنیانگذاری نهاد شوراها در کشور بودند؛ پدیده‌ای که در دوره ایشان ریشه پیدا کرد.

حناچی تصریح کرد: بخشی از تاریخ معاصر ایران در حسینیه جماران رقم خورد. در بازدیدهای قبلی از این مکان، حاج حسن آقای خمینی فضایی را به ما نشان دادند که تصمیمات جنگ در آن مکان گرفته می‌شد؛ اتاقی با مساحت بسیار کم و ساده، اما خیلی تأثیرگذار بود. اثر امام (ره) را بر در و دیوار و هر گوشه حسینیه جماران می‌بینیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یاد امام راحل را گرامی می‌داریم و بار دیگر به نصایح ایشان توجه می‌کنیم چرا که این کار ضروری است. ایشان می‌گفتند مادامی که مردم را دارید، از هیچ چیز نترسید و بترسید از روزی که مردم پشت این نظام را خالی کنند. تلاش ما در شهرداری نیز این است که برای مردم رضایت و راحتی فراهم کنیم.

حناچی گفت: بنیانی که امام (ره) گذاشت، بسیار زود در معرض هجمه قرار گرفت. همه اولین اعزام‌های جنگ را به یاد داریم که نغمه‌های آن تا سال‌های سال، سرود تلویزیون و مردم بود، همه به یاد داریم بچه‌هایی را که تا لحظه آخر زندگی‌شان، به عشق امام بزرگوار، مقاومت می‌کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007113

وب گردی

وب گردی