اندیشه‌های امام راحل، مهم‌ترین منبع برای شناخت اهداف انقلاب است

عضو هیئت علمی پژوهشکده رهیافت ولایت گفت: مهم‌ترین منبع برای شناخت اهداف انقلاب اسلامی ایران، بیانات و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری عضو هیئت علمی پژوهشکده رهیافت ولایت صبح امروز در نشست تخصصی «بررسی مبانی، آرمان‌ها و اهداف حاکمیت نظام اسلامی» از منظر امام خمینی(ره) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد با بیان نقش تاریخی و بی‌مثال امام خمینی(ره) در ایران و جهان بر تبیین و تحقق اندیشه‌های این شخصیت بزرگ و برجسته تأکید کرد.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به‌عنوان بزرگ‌ترین پدیده قرن نشئت‌گرفته از اندیشه‌های ناب امام راحل بود که به وقوع پیوست، گفت: در برهه‌ای که تلاش می‌شد تا اندیشه‌های اسلامی به فراموشی سپرده شود، ایشان مسبب احیای اسلام ناب محمدی شدند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده رهیافت ولایت با بیان اینکه گذشت زمان و تغییر نسل‌ها، ممکن است به تغییر و حتی تحریف عمدی یا سهوی اهداف انقلاب‌ها منجر شود، تصریح کرد: مهم‌ترین منبع برای شناخت اهداف انقلاب اسلامی ایران، بیانات و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) است.

طاهری اندیشه‌های امام راحل در مورد نظام اسلامی، حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی را دیدگاهی حداکثرگرا که موجب تحولی شگرف در همه ساختارها و کارکردهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ایدئولوژیک جهان شد، دانست.

وی اظهار کرد: رسیدن به استقلال، آزادی، داشتن حکومتی برخاسته از اراده ملت و مبتنی بر احکام اسلام را از اهداف اساسی انقلاب است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده رهیافت ولایت افزود: آرمان‌ها و اهداف حاکمیت نظام اسلامی در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از دیدگاه امام راحل قابل بررسی است.

طاهری تصریح کرد: امام خمینی(ره)، به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین اسلام‌شناسان عصر خود که به متون دینی و اسلامی احاطه داشت، تصمیمات و استراتژی‌های خود را با الهام مستقیم از منابع معتبر و دست‌اول اسلامی، یعنی قرآن و اهل‌بیت اخذ کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007130

وب گردی

وب گردی