اجرای برنامه پیشگیری از ایدز در کودکان و نوجوانان

مدیر مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه برنامه‌هایی برای پیشگیری از ایدز در سطوح کودکان، نوجوان و عامه مردم اجرامی‌شود، گفت: در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۰ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی گل‌محمدی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «وضعیت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران»، گفت: ما براساس نظام مراقبت بیماری‌ها فعالیت می‌کنیم که شامل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر است.

وی ادامه داد: بیماری‌های واگیر مانند سل، اچ‌آی‌وی، آنفلوانزا، هاری و جذام است و از بیماری‌های غیرواگیر نیز می‌توان سکته‌های مغزی و قلبی، سرطان، فشار خون و بیماری‌های متابولیک و ارثی نوزادان را عنوان کرد که مطرح هستند و این دسته از بیماری‌ها بین سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی تقسیم شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه شهرهای شهریار، ملارد، بهارستان، ملارد و قدس در غرب تهران را پوشش می‌دهیم، اضافه کرد:‌ یکسری بیماری هستند که می‌گوییم امکان طغیان در آنها وجود دارد؛ مانند آنفلوانزا، بیماری‌های روده‌ای و آلتور که اکنون در وضعیت کنترل شده قرار دارند.

گل‌محمدی درباره «برنامه‌های پیشگیری از ایدز» گفت: در این باره برنامه‌هایی در سطوح کودکان و نوجوانان و نیز برنامه‌ای برای عامه مردم داریم. در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۰ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری داریم و در هر شهرستان تحت پوشش ما نیز کار آموزش، تشخیص و درمان ایدز انجام می‌شود.

وی یادآور شد: فشار خون، دیابت، حوادث و سرطان مهمترین بیماری‌های غیرواگیر هستند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران ابراز داشت: ثبت همه سرطان‌هایی که در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارند انجام می‌شود و مراکزی برای شناسایی و تشخیص آن فعالیت می‌کنند؛ ضمن اینکه ما روی سرطان‌های شایع مانند سرطان پستان در زنان و پروستات و روده برای آقایان بررسی‌هایی را انجام می‌دهیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1007132

وب گردی

وب گردی