مسابقه دانش¬آموزی نور، باعث ترغیب نوجوانان برای انجام آزمایش¬های علمی است

رئیس اتحادیه معلمان فیزیک گفت: مسابقه دانش¬آموزی نور، باعث ترغیب نوجوانان شده و آنان ایده¬های علمی خود را به آزمایش¬های عملی تبدیل می¬کنند.

اسفندیار معتمدی، رئیس اتحادیه معلمان فیزیک، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقه دانش ­آموزی نور، اظهار داشت: این مایه امید است که جریانی در کشور به وجود آمده که باعث ترغیب دانش­ آموزان شده و آنان ایده­ های خود را به آزمایش­ های عملی تبدیل می­ کنند.

وی افزود: در این‌گونه مسابقات باید از هوش و زبان دانش­ آموزان در بخش‌های مختلف و بیشتر بکار گرفته شود.

رئیس اتحادیه معلمان فیزیک ادامه داد: ما اکنون آینده ­ای را در پیش می‌گیریم که عقب­ افتادگی چند قرن گذشته را به این ترتیب جبران کنیم و حتما هم همین اتفاق خواهد افتاد.

معتمدی در ادامه بیان کرد: می‌توانیم بگوییم بیداری جهان اسلام به این ترتیب از طریق برگزاری مسابقاتی همچون مسابقه دانش ­آموزی نور با کودکان، نوجوانان و جوانان اتفاق خواهد افتاد.

وی با ارزیابی خود از مسابقه دانش ­آموزی نور تصریح کرد: دوره سوم این مسابقه نسبت به دوره ­ها و سال‌های گذشته بسیار رشد کرده است. همین که دانش­ آموزان چندکشور دیگر نیز به این مسابقه اضافه شدند، مایه خوشبختی و خوشحالی است.

رئیس اتحادیه معلمان فیزیک ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در دوره ­های بعدی مسابقه دانش ­آموزی نور، گفت: ما از فعالیت این دانش­ آموزان انرژی می‌گیریم و به خود قول داده­ ایم تا در دوره ­ها و سال‌های بعدی این مسابقه نیز حضور داشته و آنان را حمایت کنیم.

دور سوم مسابقه دانش‌­آموزی نور به نام و بزرگداشت ابن­ رزاز جَزَری در بخش مدارس در حوزه رباتیک برگزار شد که الجزری از موثرترین دانشمندان در علم رباتیک و بدون شک بنیان­گذار مکانیزم‌های مکانیکی در جهان بوده است. موضوع این دوره از مسابقه، ساخت فیلم‌های علمی کوتاه یک دقیقه­‌ای توسط دانش‌آموزان با موضوع ساخت ساز و کارهای (مکانیزم­‌های) حرکتی و آزمایش‌هایی در مباحث مختلف مکانیک بود. در سومین دوره مسابقه دانش ­آموزی نور، پنج­ هزار و 122 دانش‌آموز در قالب 2 هزار و 183 گروه ثبت ­نام کردند و یک هزار و 733 فیلم به سایت دبیرخانه ارسال شد و اختتامیه آن نیز در 6 اردیبهشت­ ماه سال جاری در تالار اندیشه حوزه هنری با تجلیل از آثار منتخب برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007150

وب گردی

وب گردی