شرایط بهره‌برداری حداکثری استارتاپ ها از اینوتکس 2019 فراهم است

یک کارشناس توسعه کسب‌وکارهای نوین بابیان اینکه استارتاپ ها بسته به مرحله‌ای از فعالیت که در آن قرار دارند می‌توانند از اینوتکس 2019 بهره‌برداری کنند، گفت: شرایط بهره‌برداری حداکثری استارتاپ ها از اینوتکس 2019 فراهم است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مریم نجفی با اشاره به مزیت حضور در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری برای دو طیف کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران اظهار کرد: یکی از اهداف مهم نمایشگاه اینوتکس کمک به کسب‌وکارها است اما اینکه این کسب‌وکارها چگونه قادر به استفاده از فرصت حضور در نمایشگاه هستند، بستگی به اهداف آن‌ها دارد. اگر هدف از حضور در نمایشگاه جذب سرمایه‌گذاری باشد، این مهم در نمایشگاه و با ارتباطی که با سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود، میسر خواهد شد. عضو اتاق فکر اینوتکس 2019 با اشاره به یکی از رویداد جانبی این نمایشگاه تحت عنوان کافه بازار افزود: هدف از کافه بازار در نمایشگاه اینوتکس برقراری ارتباط بین سرمایه‌گذاران و سرمایه پذیران حوزه‌های استارتاپی و فناورانه است.
وی در توضیح این مطلب افزود: گاهی هدف از حضور در نمایشگاه، توسعه شبکه و ارتباطات و گاهی هم هدف توسعه بازار است که به فراخور این اهداف در نمایشگاه زمینه‌سازی شده است، اگر هم بنگاهی قصد گسترش ارتباطات بین‌المللی را داشته باشند، بستر همکاری با نهادهای بین‌المللی در نمایشگاه ایجاد می‌شود که خود زمینه‌ساز ارتباطات جدید است.
مشاور توسعه کسب‌وکار مرکز فین تک بانک انصار بابیان این‌که هدف اینوتکس این است که تمام بازیگران حوزه نوآوری و به‌نوعی تمام اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور را زیر یک سقف جمع کند، تصریح کرد: در این گردهمایی بزرگ هر یک از اجزای این اکوسیستم به‌تناسب نیازی که دارند، به دنبال گره‌گشایی از مسائل خود خواهند بود. وی ادامه داد: باید تاکید کرد استارتاپ ها بر حسب مرحله‌ای که در رشد قرار دارند، از نمایشگاه بهره می‌گیرند. اگر آن‌ها در مرحله اولیه باشند، می‌توانند تست بازار بگیرند و یا اگر در مرحله جلوتر باشند، می‌توانند در فرصت نمایشگاه وارد مذاکره و قرارداد شوند و درآمدزایی کنند. مطمئنا انواع محصولی که توسط استارتاپ ها تولید می‌شود، در بازار مورد کشور نیاز است و برای جذب سرمایه نیز استارتاپ ها می‌توانند از کافه سرمایه کمک بگیرند.
نجفی با تاکید بر مزایای مهم حضور استارتاپ ها در نمایشگاه و فضای مناسبی که برای مراوده در آن ایجاد می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه پل ارتباطی بین سرمایه‌گذار و ایده پرداز است. به دلیل حضور مدل‌های مختلف کسب‌وکار در حوزه نوآوری و کسب‌وکارهای اینترنتی در این نمایشگاه، آینده یک فعالیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاران و به‌ویژه فعالیت‌های نوپا، شفاف‌تر از قبل به نمایش درمی‌آید. عضو اتاق فکر اینوتکس 2019 همچنین بابیان این‌که ارتباط با فعالان جدید عرصه‌های فناوری و نوآوری دریچه‌های جدیدی به روی سرمایه‌گذاران باز می‌کند و در بستر این ارتباطات است که شبکه‌سازی و توسعه بازار، محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل از همه فعالان استارتاپی و همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنم برای استفاده از فرصت حضور در نمایشگاه بهره بگیرند و رویکرد و دیدگاه نو پیدا کنند. وی اظهار امیدواری کرد به‌واسطه این حضور، ارتباط بین استارتاپ ها و صنعت که نتایج دوسویه آن، نصیب هر یک از این دو خواهد شد و نقطه‌ضعف‌های آن‌ها را پوشش می‌دهد، فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007154

وب گردی

وب گردی