اولین کمیته طرح ملی بذر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

اولین جلسه کمیته راهبردی طرح ملی بذر در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و پروپوزال های پیشنهادی برای تولید انبوه و گسترش فعالیت های تحقیقاتی مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به نیاز کشور به کاهش وابستگی نسبت به واردات بذرهای مختلف محصولات روباز و گلخانه‌ای و تأکید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر پیگیری طرح ملی بذر، اولین جلسه کمیته راهبردی طرح ملی بذر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مجریان طرح بازمهندسی کشاورزی، مجری طرح ملی بذر، مدیران کل وزارت جهاد کشاورزی، مجریان طرح های بذر در واحدهای اصفهان (خوراسگان)، رشت، ورامین و مهاباد و برخی متخصصان این حوزه برگزار شد، دکتر محمدعلی باغستانی مجری طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی، بر اهمیت و ضرورت حضور دانشگاه آزاد اسلامی در حل مشکل کشور در زمینه تولید بذر تأکید کرد.

در ادامه پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول پیگیری طرح ملی بذر، برنامه عملیاتی این حوزه در زمینه تولید بذر را ارائه کرد که براساس این برنامه، دانشگاه در دو حوزه تحقیقات و تولید صنعتی بذر فعالیت خواهد کرد.

در این ارتباط واحد اصفهان (خوراسگان) علاوه بر گلخانه های موجود واحد، 10 هکتار از اراضی کشاورزی خود را به تحقیقات اختصاص می دهد. همچنین مقرر شد 500 هکتار از اراضی واحد مجلسی نیز به تولید انبوه بذر تخصیص داده شود.

همچنین در اولین جلسه کمیته راهبردی طرح ملی بذر، پروپوزال های پیشنهادی برای تولید انبوه و گسترش فعالیت های تحقیقاتی مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

لازم به ذکر است علاوه بر واحد اصفهان (خوراسگان) که دارای سوابق ارزشمندی در زمینه تحقیقات بذر سبزی و صیفی است، برخی واحدهای دیگر نظیر رشت، ورامین، مهاباد، علوم و تحقیقات و تهران شرق هرکدام در زمینه کشت بذر گیاهان دارویی، قارچ، بذرهای زراعی و... اقدامات خوبی را در مرحله تحقیقاتی انجام داده‌اند که در این جلسه، بر ضرورت فعالیت آنها تا فاز تجاری‌سازی تأکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007180

وب گردی

وب گردی