اجرای طرح های غربالگری سلامت روان و شیوع شناسی اعتیاد دانشجویان

طرح های غربالگری سلامت روان دانشجویان و شیوع شناسی مصرف مواد مخدر و اعتیاد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، محمد نوری رئیس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

نوری اظهار کرد: در این طرح پرسشنامه‌هایی به منظور ارزیابی افسردگی، خشم، خلق مانیا، مشکل خواب، استرس و فشار روانی، اختلال تجزیه‌ای، وسواس، اضطراب، جسمانی سازی، مصرف دارو و مواد مخدر بر روی ۲۴۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر در مقاطع مختلف اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح در دانشکده‌ها بر عهده روانشناسان این مرکز است که با هدف استاندارد سازی پرسشنامه یکنواخت برای سنجش سطح سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

رئیس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به منظور تشویق دانشجویان جهت شرکت در این طرح، در پایان اجرای آزمون، هدایایی به رسم یادبود به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

همچنین پری سیما رستمی معاون مرکز مشاوره و سلامت و روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آغاز طرح شیوع شناسی مصرف مواد مخدر و اعتیاد در این دانشگاه خبر داد.

رستمی خاطرنشان کرد: دانشجویان به دلیل فشارهای تحصیلی، دوری بلند مدت از خانواده و غالباً زندگی دانشجویی و ارتباط نزدیک با همسالان در معرض خطر ابتلاء به اختلال اعتیاد هستند.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح، آگاه شدن از دیدگاه‌ها و الگوهای رفتاری دانشجویان درباره این آسیب اجتماعی است.

معاون مرکز مشاوره و سلامت و روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این طرح به بررسی ابعاد مختلفی از جمله: نوع مواد مصرفی، علت مصرف و میزان مصرف، شیوع شناسی آن در اجتماع، دانشگاه‌ها و خانواده دانشجویان، تأثیر تبلیغات و اطلاع رسانی در میزان مصرف مواد و الکل می‌پردازد.

وی افزود: این طرح توسط روانشناسان مرکز مشاوره در کلیه دانشکده‌ها انجام می‌شود که طی یک مرحله بر روی ۷۰۰ دانشجوی دختر و پسر در مقاطع مختلف صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007186

وب گردی

وب گردی