درآمدزایی دانشگاه آزاد با طعم ورزش/ 327 سالن ورزشی به سود دهی  می رسند

مسئولان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارند تا از اماکن ورزشی خود درآمد زایی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری درآمدزایی از امکاناتی است که دراختیار دارد. یکی از راه های کسب درآمد از طریق دانشگاه آزاد اسلامی اماکن وسیع ورزشی است و به همین خاطر اداره کل تربیت بدنی با استفاده از امکانات ورزشی، بخش زیادی از هزینه های تیمداری در لیگ های برتر را تامین خواهد کرد.

دانشگاه آزاد قصد دارد تعداد تیم های لیگ برتری را افزایش دهد و همین امر موجب شده تا هزینه های باشگاه از سال گذشته بیشتر شود.

درآمدزایی از اماکن ورزشی

براساس گفته مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی این اماکن در سال گذشته 5 میلیارد برای دانشگاه درآمد داشته و جوانمرد برنامه دارد تا در سال 98 این درآمد را چند برابر کند.

یکی از دلایل مؤثر در توسعه ورزش وجود اماکن ورزشی مناسب است که در آن ورزش‌ها و رویدادهای مهم برگزار و این رویدادها باعث حضور تماشاچیان می شود.

اسپانسر مالی

یکی از متداول‌ترین راه‌های کسب درآمد و پوشش‌دهی هزینه‌ها توسط باشگاه‌های ورزشی، کسب حامی و اسپانسرهای مالی است. اما در باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اسپانسر اصلی خود دانشگاه است. اگر دانشگاه آزاد موفق به جذب اسپانسر می شد شرایط طور دیگری رقم می خورد. باشگاه‌ها با جذب حامی مالی، موقعیت‌های تبلیغاتی به وجود آمده توسط خود را به شرکت‌ها ارائه می‌دهند و در عوض منبعی برای پوشش هزینه‌های خود فراهم می‌سازند.

یک باشگاه ورزشی می‌تواند به تعداد دلخواه حامی و اسپانسر جذب کند، اما معمولا باشگاه‌ها فقط یک حامی اصلی و چند حامی جزء دارند که دانشگاه آزاد هم از این قاعده مستثنی نیست.

درآمدزایی از راه‌اندازی مدارس و آموزشگاه‌ها

با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نیروی انسانی، ایجاد مدارس آموزشی و ورزشگاهی کمک زیادی به درآمدزایی خواهد کرد. درهمین راستا قرار است اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مدارس تخصصی ورزشی راه اندازی کند و با حضور دانشجویان و دانش آموزان در این اماکن کمک مالی زیای به تربیت بدنی خواهد شد.

البته تنها دانشگاه آزاد اسلامی از اماکن ورزشی درآمدزایی نمی کند و اکثر باشگاه های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس هم برای تامین هزینه های جانبی از این موارد استفاده می کنند.

جوانمرد: حدود 6 میلیارد از اماکن ورزشی درآمدزایی داشتیم

کمال جوانمرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: 5 میلیارد و 600 میلیون تومان از اماکن ورزشی درآمد زایی داشتیم و‌ به دنبال این هستیم این درآمدزایی را به ورزش بازگردانیم، همچنین قول گرفته‌ایم که بخشی از این پول به بدنه خود ورزش تعلق گیرد.

وی افزود: در سال جاری برنامه بلند مدتی برای درآمدزایی داریم تا علاوه برتامین بودجه باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی برخی هزینه های دیگر را هم پوشش دهیم.

327 سالن ورزشی متعلق به دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی از 327 سالن ورزشی برخوردار بوده و همین امر کمک شایانی به حوزه تربیت بدنی برای درآمد زایی خواهد کرد.

سالن های سرپوشیده استان ها

180

مساحت کل: 593333

فضای روباز استان ها

129

مساحت کل: 891670

استخر استان ها

18

مساحت کل: 42397

جمع کل

327

مساحت کل اماکن ورزشی استان ها: 1527400

انتهای پیام/

کد خبر: 1007201

وب گردی

وب گردی