همه وظیفه داریم از یمن حمایت کنیم

وزیر امور خارجه گفت: پیروزی ملت یمن قطعی است و امروز همه ما وظیفه داریم از یمن حمایت کنیم، چرا که مردم یمن از ارزش‌های انسانی دفاع می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، نشست ستاد پشتیبانی مردمی یمن با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، آیت الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، آیت الله شبستری، محسن رفیق‌دوست، حاج محمود لولاچیان، عباسی مدیریت جامعة المصطفی العالمیة، امیر حسین رستمی دبیر ستاد مرکزی پشتیبانی مردمی یمن، عباس حیدر دبیر کمیته مالی، اداری و پشتیبانی و خیرین و کارآفرینان کشور به همراه نمایندگان انصار الله یمن برگزار شد.

آیت الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در سخنان خود خطاب به ملت‌های مسلمان و آزاده، گفت: هوشیار و آگاه باشیم که راهی جز وحدت و دست به دست هم دادن نداریم.

وی با بیان اینکه مردم یمن با پشتیبانی شما می‌توانند آل سعود را به ذلت بنشانند و نشان دهند، افتخار اسلام هستند، افزود: ما به کمک بیشتر خیرین و مردم در این زمینه نیازمندیم.

در ادامه این جلسه، ظریف وزیر امور خارجه با تاکید براینکه پیروزی ملت یمن قطعی است و امروز همه ما وظیفه داریم از یمن حمایت کنیم، گفت: چرا که مردم یمن از ضمیر انسانی و ارزش‌های انسانی دفاع می‌کنند و تلاش‌های آل سعود در منطقه برای ائتلاف علیه ایران و یمن در اجلاس مکه بی نتیجه خواهد ماند.

همچنین رضایی رئیس ستاد پشتیبانی یمن ضمن تقدیر و تشکر از خیرین نیکوکار و مؤسسات خیریه که در این امر خدا پسندانه نقش بسزایی داشتند، تاکید کرد: با توجه به شرایط غرب آسیا و خصوصاً کشور یمن ایجاب می‌کند تا آحاد مردم، خیرین و مؤسسات نیکوکاری نسبت به وظیفه انسانی و دینی خود متناسب با شرایط کنونی اقدام کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر ملت یمن مقاومت خود را به پیروزی برسانند قطعاً رژیم جنایتکار آل سعود فروپاشی خواهد شد.

در این جلسه به موضوعاتی نظیر صورت جلسه کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی، لزوم توقف سریع بمباران و جنگ، پایان دادن به محاصره، در خواست کمک‌های بین‌المللی با اولویت غذا و دارو اشاره شد.

همچنین در این جلسه، مساعدت قابل توجهی برای ساخت بیمارستان و تجهیزات آن، تهیه سبدهای ارزاق و توانمند سازی و خودکفایی مردمان مظلوم این کشور جمع آوری شد.

کد خبر: 1007203

وب گردی

وب گردی