پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی، یک اتاق فکر مطمئن در دانشگاه آزاد اسلامی است

قائم­ مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت‌های پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد می‌تواند به عنوان یک اتاق فکر مطمئن و متخصص در مسائل حساس دانشگاه به کمک مدیران و مسئولان بیاید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم مرتضی موسی‌خانی و معارفه روح‌الله دهقانی فیروزآبادی به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه و تکریم محمدابراهیم مداحی و معارفه محمدمجید فولادگر به عنوان رئیس پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه با حضور بیژن رنجبر قائم­ مقام رئیس دانشگاه آزاداسلامی برگزار شد.

بیژن رنجبر قائم­ مقام رئیس دانشگاه آزاداسلامی در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات موسی‌خانی در زمان مسئولیت در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: دکتر موسی‌خانی از اساتید و دانشمندان خوب کشور است که عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و اخیراً به عنوان استاد نمونه کشوری دانشگاه آزاد برگزیده شده است. موسی‌خانی در حال حاضر اداره واحد قزوین را نیز برعهده دارد. با وجود مسئولیت‌های بسیار سنگین در دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولیت امور مربوط به پارک علم و فناوری دانشگاه را برعهده داشت که مسئولیت پرحجمی نیز بود و به نحو احسن انجام شده است.

وی با بیان اینکه دهقانی فیروزآبادی سرپرست جدید پارک علم و فناوری دانشگاه از دانشمندان رشته هوافضاست، اظهارداشت: دهقانی فیروزآبادی مأموریت‌های بسیار زیادی در حوزه پژوهش در کشور داشته که امیدواریم در مسئولیت جدید نیز موفق باشد.

باید با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام بلندی به سمت تمدن نوین اسلامی برداریم

قائم­ مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: این بیانیه منشور و سندی است که در دسترس ما قرار گرفته و باید با استفاده از آن، گام بلندی به سمت تمدن نوین اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری است، برداریم. درواقع باید با استفاده از این منشور عظیم، وظایف خود را در مسئولیت‌هایی که داریم، انجام دهیم.

رنجبر با اشاره به تغییر ساختار در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهارکرد: این تغییر ساختار یکباره صورت نگرفته، بلکه مطالعات و زمان زیادی به این پروژه اختصاص یافته است. بنده و دکتر طهرانچی سال‌های متمادی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و به درخواست دکتر ولایتی، بر روی مسئله تغییر ساختار آموزش عالی کشور مطالعات و پژوهش انجام دادیم و زمانی که در دانشگاه آزاد اسلامی مستقر شدیم، تحول ساختاری در این دانشگاه آغاز کردیم تا نمونه و الگویی برای وزارت علوم و دستگاه‌های دیگر باشد.

قائم­ مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در ساختار قبلی تمام مباحث پژوهشی، فناوری، نوآوری، آزمایشگاهی و... در معاونت پژوهشی دانشگاه انجام می‌شد و این امر بار سنگینی ایجاد کرده بود، گفت: در تغییر ساختار دانشگاه، معاونت‌های جداگانه ای به این امور اختصاص داده شده است. برای مثال معتقدیم مباحث فناوری و نوآوری که می‌تواند به ساخت محصول، حل مسائل کشور، کمک به اقتدار نظامی و سلامت و رفاه مردم کمک کند، یک معاونت خاص می‌طلبد و آن «معاونت فناوری، تحقیقات و نوآوری» است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این حوزه اتفاقات درست و تخصصی صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک اتفاقات شگرفی در بحث فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی روی دهد.

پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی یک اتاق فکر مطمئن و متخصص در دانشگاه آزاد اسلامی است

رنجبر در ادامه، ضمن تشکر از محمدابراهیم مداحی رئیس سابق پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ایشان از اساتید گروه روانشناسی دانشگاه شاهد است که زحمات زیادی را در مسئولیت‌هایی از جمله نماینده مجلس شورای اسلامی برعهده داشته و در حال حاضر نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیتی را متقبل شده است.

وی ضمن آرزوی توفیق برای محمدمجید فولادگر رئیس جدید پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه، اظهار داشت: ایشان نیز از جوانان پرتلاش و فعالی است که به صورت تخصصی در بحث آینده‌پژوهشی تحصیل کرده است.

قائم­ مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه، تصریح کرد: این پژوهشکده می‌تواند به عنوان یک اتاق فکر مطمئن و متخصص در مسائل حساس دانشگاه به کمک مدیران و مسئولان بیاید.

رنجبر با بیان اینکه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده که جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های کشور مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب باشد، گفت: طراحی این مسئله مهم برعهده دانشگاه آزاد اسلامی گذاشته شده تا پس از تأیید نهایی این طرح، به سایر دانشگاه‌های کشور نیز ابلاغ شود. این مسئولیت بزرگ امروز برعهده پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی است که باید با دقت و تلاش مستمر این موضوع را پیگیری کند.

وی تأکید کرد: همه معاونت‌ها و بخش‌های دانشگاه باید به این موضوع واقف باشند که از یک اتاق فکر متخصص به عنوان پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی بهره‌مند هستند که این پژوهشکده می‌تواند به آنان نقشه راه و راهکار ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007205

وب گردی

وب گردی