تامین امنیت مراسم سالگرد امام توسط قرارگاه روح الله/کنترل هوایی مراسم با دو فروند هلی‌کوپتر

رئیس پلیس پایتخت گفت: قرارگاه نظامی ترافیکی و امنیتی روح الله از مدت‌ها قبل در حال فعالیت برای برنامه‌ریزی تأمین امنیت مراسم برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت صبح امروز در جلسه تشریح اقدامات انتظامی و ترافیکی مراسم سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که در کلانتری سید مصطفی خمینی برگزار شد، گفت: در ماه مبارک رمضان وظیفه ما برقراری نظم و امنیت هیئت‌ها و مساجد بود. جلسات متعددی در این زمان برگزار می‌شد که بسیاری از این جلسات در طول تا سحر برپا بود و پلیس تلاش می‌کرد تا امنیت تمام این مراسم را تأمین کند.

وی ادامه داد: متعاقباً امنیت راهپیمایی بزرگ روز قدس که به لطف خدا و با تلاش همکارانم در کمال آرامش و امنیت برگزار شد نیز بر عهده پلیس بود. امروز نیز در آستانه برگزاری سی‌امین سالگرد عروج امام رحمت الله، قرار داریم و قرارگاه نظامی ترافیکی و امنیتی روح الله از مدت‌ها قبل در حال فعالیت برای برنامه‌ریزی تأمین امنیت این مراسم بوده است.

وی با بیان اینکه ما یک قرارگاه مرکزی داریم و یک قرارگاه نیز در تهران فعال کردیم و بالغ بر ۲۰ هزار نیرو را به کار گرفتیم، گفت: ۲۰ قرارگاه فرعی که مسئولیت تأمین امنیت از شعاع 600 متری دیوار حرم تا شعاع ۱۰ کیلومتری را بر عهده دارد، تشکیل دادیم که از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کردند و امنیت این مراسم را بر عهده دارد.

پیش بینی می‌کنیم که حدود ۶ تا ۷ هزار اتوبوس از تهران و استان‌های اطراف این پایگاه برای حمل و نقل عزاداران منتقل خواهند شد و برآورد ما این است که حدود ۳۰۰ هزار زائر را از استان‌های اطراف و تهران داشته باشیم

فرمانده انتظامی پایتخت افزود: پیش بینی می‌کنیم که حدود ۶ تا ۷ هزار اتوبوس از تهران و استان‌های اطراف این پایگاه برای حمل و نقل عزاداران منتقل خواهند شد و برآورد ما این است که حدود ۳۰۰ هزار زائر را از استان‌های اطراف و تهران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی را با پلیس راه‌های شرق و غرب استان تهران پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: مسیریاب داخلی به نام بلد و نشان را تعریف کردیم که تمام اتوبوس‌ها را هدایت کنند.

رحیمی افزود: ۱۳ پارکینگ همه تحویل پلیس راهنمایی و رانندگی شده که در بحث چینش اتوبوس‌ها بعد از اتمام مراسم بتوانند در حداقل زمان ممکن مسافرین خود را تخلیه کنند.

رحیمی با بیان اینکه تمام تمهیدات در حوزه انتظامی امنیتی و ترافیکی توسط فرماندهی انتظامی تهران پیش‌بینی شده و دو فروند هلی‌کوپتر در اختیار ماست که از طریق هوایی این مراسم را کنترل کنیم گفت: امیدواریم که در کمال آرامش و امنیت مراسم را برگزار کنیم.

وی افزود: حرم مطهر از ساعت ٢ صبح فردا آماده پذیرش مهمانان است و از ساعت ۵ و ٣٠ مراسم به طور رسمی آغاز خواهد شد، پس از آن بلافاصله خود را برای نماز عید فطر آماده می‌کنیم و از نیمه شب عید فطر پلیس به طور آماده‌باش ٣٠ تا ۵٠ درصد و از ۴ صبح آماده‌باش ١٠٠ درصد خواهد شد.

حرم مطهر از ساعت ٢ صبح فردا آماده پذیرش مهمانان است و از ساعت ۵ و ٣٠ مراسم به طور رسمی آغاز خواهد شد، پس از آن بلافاصله خود را برای نماز عید فطر آماده می‌کنیم و از نیمه شب عید فطر پلیس به طور آماده‌باش هستند



رحیمی ادامه داد: پیش بینی‌های لازم برای پارک خودرو در نظر گرفته شده و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط به طور کامل انجام شده است و برای برگزاری نماز عید فطر تمهیدات به طور کامل اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007219

وب گردی

وب گردی