رشد علمی ایران بعد از انقلاب، بیانگرتحقق آرمان استقلال طلبی امام خمینی (ره) است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: دانشگاهیان ما در ایران بعد از انقلاب از جهت تولیدات علمی در سطح جهان موفق بودند و در مسیر آرمان‌‌های امام راحل در جهت خودکفایی کشور گام‌های استواری برداشتند.

حجت‌الاسلام علیرضا رجالی‌تهرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاهیان و استادان دانشگاه در انتقال ارزش‌های انقلاب و آرمان حضرت امام(ره) گفت: با توجه به تاکید حضرت امام به مساله استقلال، بدون تردید درحوزه استقلال و خودکفایی که از امور مورد تاکید حضرت امام است دانشگاهیان ما در زمینه علوم مختلف بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشتند.

وی افزود: یقینا تولید علم از ارکان مهم استقلال در یک کشور است تا بدون نیاز به بیگانگان احتیاجات خود را تامین کنند. دانشگاهیان ما نیز در ایران بعد از انقلاب از جهت تولیدات علمی در سطح جهان موفق بودند و در مسیر آرمان‌‌های امام راحل در جهت خودکفایی کشور گام‌های استواری برداشتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره تحولات فرهنگی دانشگاه‌ها بعد از انقلاب ایران خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب دانشگاه‌ها به لحاظ فعالیت‌های فرهنگی و گسترش توجه به امور اسلامی و مذهبی؛ روند متفاوتی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بسیج دانشگاهیان، تشکل‌های دانشجویی و فعالیت‌هایی که در طی 4 چهار دهه بعد از انقلاب رخ داده، نشان‌دهنده رشد توجه به امور معنوی در جهت تحقق آرمان‌های حضرت امام در جامعه دانشگاهی بعد از انقلاب بوده که بدون تردید نیازمند توجه بیشتر در راستای رسیدن به ایده‌آل ارزش‌های مورد نظر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور است.

رجالی‌‌تهرانی درباره تحقق آرمان‌‌‌های حضرت امام در دانشگاه آزاد که متولد انقلاب است تاکید کرد: تاسیس دانشگاه آزاد منجر به ایجاد یک بازوی پرتوان از لحاظ علمی و فرهنگی برای نظام آموزش عالی در کشور شده است. نامگذاری این دانشگاه با عنوان اسلامی بیانگر هدف‌گذاری حرکت این دانشگاه در چارچوب تعالیم اسلامی است. با توجه به تغییرات مدیریتی جدید در بدنه اصلی دانشگاه روند حرکتی که دانشگاه آزاد داشته در مسیر تحقق آرمان‌های حضرت امام بوده و دغدغه‌های امروز مسئولان دانشگاه آزاد علاوه بر توسعه امور علمی و پژوهشی در گستره فرهنگی و تعلیم و تربیت اسلامی به وضوح قابل مشاهده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران متذکر شد: بدون تردید با توجه به هدف‌گذاری در امور فرهنگی دانشگاه آزاد که در 2 سال اخیر تحولات چشمگیری داشته، این امر، منجر به تربیت نسلی خدمتگذار و در تراز انقلاب اسلامیخواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به روند روبه رشدی که بخش فرهنگی دانشگاه آزاد آغاز کرده در آینده نه چندان دور شاهد پیشرفت روزافزون این نهاد بزرگ علمی کشور در جهت اجرایی شدن هرچه بیشتر ارزش‌‌های انقلاب و آرمان‌های حضرت امام خواهیم بود به این ترتیب، دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار تحقق آرمان‌های انقلاب در تربیت نسل آینده کشور می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پایان تاکید کرد: درحال حاضر، درصددیم تا منظومه فکری حضرت امام و مقام معظم رهبری را در قالب نشست‌‌ها و کارگاه‌های علمی و هم‌اندیشی مورد بحث قرار دهیم و این منظومه دربردارنده اندیشه امام راحل در طول دوران رهبری ایشان است که ورود تخصصی به این مورد و آموزش این موارد به دانشجویان قطعا منجر به رشد و تعالی معنوی و حرکت در مسیر ارزش‌های انقلاب برای دانشجویان دانشگاه آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007221

وب گردی

وب گردی