تهیه آجر از خاک ماه

محققان آلمانی قصد دارند با ابداع سیستمی گرد و غبار ماه را به وسیله لیزر ذوب کنند و به شکل ساختار هایی تازه، مانند آجر یا بلوک در بیاورند تا در سطح ماه از آنها استفاده شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گرد و غبار یکی از مشکلات اصلی در عملیات اکتشاف ماه به شمار می‌رود. نه تنها گرد وغبار ماه برای سلامت فضانوردان خطرناک است بلکه به تجهیزات نیز خسارت می‌زند و مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند.

در همین راستا دانشمندان آلمانی ایده‌ای نوین برای استفاده از غبار ماه یافته‌اند. آنها معتقدند می‌توان با لیزر غبار را ذوب کرد و در مرحله بعد با کمک پرینتر سه بعدی از آن ابزارها و تجهیزات مختلف ساخت.

به نظر می‌رسد این روشی ایده آل برای تولید تجهیزات مورد نیاز در محیط ماه باشد. زیرا حمل ونقل تجهیزات به این سیاره بسیار پر هزینه است. اما قابلیت پرینت تجهیزات مورد نیاز بسیار کمک حال خواهد بود.

دانشمندان آلمانی چنین سیستمی را MOONRISE نامیده‌اند و وزن آن ۳ کیلوگرم خواهد بود. به عبارت دیگر این دستگاه به اندازه یک جعبه کوچک است. دستگاه مذکور می‌تواند مواد موجود در سطح ماه را به وسیله لیزر ذوب کند و آنها را به شکل ساختارهای تازه دربیاورد.

در حال حاضر هدف اصلی این فرایند تولید اشیای ساده ای مانند بلوک یا آجر برای ساخت سازه‌ها است. اما می‌توان در آینده این فناوری را توسعه داد تا ساختارهای بزرگ‌تر و پیچیده‌تر را بسازد.

محققان برای تحقیق در این پروژه در آزمایشگاه از ماده‌ای استفاده کردند که شبیه خاک ماه است. اما برای بررسی عملکرد واقعی دستگاه، باید آن را در محیط ماه استفاده کرد.

محققان تصمیم دارند این دستگاه و فناوری آن را تا ۲۰۲۱ میلادی آماده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007233

وب گردی

وب گردی