لزوم هوشیاری در مقابل تحریف‌های اندیشه‌ی امام خمینی(ره)

رئیس اندیشکده‌ بسیج اساتید استان اردبیل، دانشگاهیان را به هوشیاری در مقابل تحریف‌های شخصیت و اندیشه‌ی امام خمینی(ره) فرا‌خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، حسین محسنی رئیس اندیشکده بسیج اساتید واحد اردبیل در نشستی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی‌(ره) با موضوع تبیین شخصیت و اندیشه‌های امام در واحد اردبیل، گفت: هدف از تحریف به فراموشی سپرده‌شدن فکر و اندیشه‌ی امام و از بین رفتن مرز بین باطلان و پیروان حقیقی امام است.

وی تحریف را بهره‌برداری همسو با منافع خود تعریف کرد و افزود: افراد برای‌اینکه اهداف خود را جلو ببرند فضایی برای تخریب و مخالفت ایجاد می‌کنند و به تحریف حقایق می‌پردازند.

محسنی کار عظیم امام (ره) را مجاهدت عنوان کرد و تصریح کرد: امام خمینی ریشه‌ی سلطنت را در یک سرزمین خشکاند و یک نظام مقتدر و مردمی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اندیشه‌ی امام خمینی یک رویکرد جهانی داشت و محدود به یک نقطه و سرزمین نبود، یادآور شد: تحریف شخصیت امام خمینی (ره) موضوعی مهم است که اولین بار مقام معظم رهبری به آن اشاره کرد.

رئیس اندیشکده بسیج اساتید استان اردبیل اظهار کرد: امام خمینی، آمریکا را شیطان بزرگ نامید و در مقابل اسلام متحجر و سکولار ایستادگی کرد.

در ادامه حجت الاسلام محمدی تجلایی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز از شهدای 15 خرداد 42 به عنوان فدائیان اسلام حقیقی یاد کرد.

حجت الاسلام محمد تجلایی در جمع نمازگزاران دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مسجد این دانشگاه بیان کرد: شهدای 15 خرداد پوشش اسلام دروغین را کندند تا اسلام اصیل نمایان شود و در ادامه‌ی آن حضرت امام (ره) شجره‌ی طیبه‌ی انقلاب اسلامی را که پیش از آن وعده داده شده بود به ثمر رساند.

وی افزود: قیام امام خمینی(ره) در سال 57 نتیجه‌ی عاشورای حسینی است که در سال 61 هجری برای رساندن انسان‌ها به طرف حق و مسیر اصلی به وقوع پیوست.

تجلایی از ولایت به عنوان رهاننده‌ی انسان از ظلمات به طرف نور یاد کرد و گفت: اگر راه ولایت و امام راحل به انحراف کشانده‌شود انقلاب از مسیر خود منحرف می‌شود.

مداحی و سینه‌زنی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت ارتحال حضرت امام (ره) و 15 خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود.

کد خبر: 1007238

وب گردی

وب گردی