تنها راه رستگاری ملت‌های مسلمان، پیروی از راه و مرام امام خمینی (ره) است

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) صادر و تأکید کرد، تنها راه رستگاری دنیوی و اخروی ملت‌های مسلمان، پیروی از راه و مرام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) تأکید کرد، تنها راه رستگاری دنیوی و اخروی ملت‌های مسلمان پیروی از راه و مرام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است.

در ابتدای این بیانیه آمده است: امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است. مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی». فرارسیدن سی‌امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) که با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقارن گشته، فرصت مناسبی برای بازخوانی تجربیات حاصل شده در طول چهار دهه سپری شده، از حیات پر افتخار نظام جمهوری اسلامی است. پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و ظهور و بروز گفتمان نوین موید تجدید حیات دین و بازگشت آن به عرصه مدیریت جامعه در عصر تسلط گفتمان ماده‌گرای لیبرالیسم و کمونیسم بود که بدون تردید این شبیه به معجزه با عزم و اراده الهی مردی از تبار انبیا و اولیا (ع) تحقق یافت.

در ادامه این بیانیه آمده: این انقلاب الهی از همان نخستین روزهای حیات خود به مانند نهضت همه انبیای الهی (ع) با دشمنی و عداوت مستکبران مواجه شد که هنوز هم این دشمنی‌ها و عداوت‌های بدون حد و مرز ادامه دارد ولی آنچه که توانسته حیات و بالندگی انقلاب اسلامی را تضمین کند، عنصر رهبری الهی در کنار حضور مردم است. حضرت امام خمینی (ره) از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که الگوهای مختلفی برای نظام برآمده از این انقلاب مطرح شد، الگوی جمهوری اسلامی یعنی مردم‌سالاری مبتنی بر ایمان دینی مردم مسلمان ایران را مطرح کردند و تجربه چهار دهه اخیر نشان داد که تنها این الگو می‌تواند انقلاب اسلامی را از گردنه‌های خطرناک نجات دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حقیقتاً به نقش و حضور مردم در همه عرصه‌ها اعتقاد راسخ داشت و به همین دلیل بود که حتی در سخت‌ترین روزهای دفاع مقدس، انتخابات و رأی‌گیری به منظور تعیین تمام ارکان نظام اسلامی اعم از مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و... تعطیل نشد. دشمنان نظام اسلامی با نگاه به همین تجربه است که تمام تلاش خود را بر این موضوع معطوف کرده است تا با تضعیف ایمان و اعتقاد اسلامی ملت ایران، پشتوانه اصلی نظام اسلامی، یعنی حضور مردم در همه صحنه‌ها را در هم بشکند ولی تا کنون به حمدالله این توطئه عقیم و ناکام مانده است. در مقابل این توطئه خطرناک، دلسوزان و دلباختگان راه و روش حضرت امام خمینی (ره)، که ادامه و استمرار این راه و روش را در پیروی از خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» می‌دانند، باید تمام اهتمام خود را بر تحکیم ایمان و اعتقاد اسلامی در جامعه مصروف کنند.

همچنین در این بیانیه، تصریح شده: امسال و در سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خط مشی کلان حرکت ملت بزرگ و عزتمند ایران، در قالب بیانیه گام دوم ظهور و بروز یافته است. در این متن متقن رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مدظله‌العالی» با نگاهی دقیق به گذشته، حال و آینده پیش رو تمام آنچه که برای نیل ملت مسلمان ایران به عزت و رستگاری دنیوی و اخروی لازم است را در چارچوبی روش بیان فرموده‌اند. محوری ترین امر در این مسیر توجه به مردم و حل مسائل مردم و گره گشایی از مسیر بالندگی، رشد و تعالی ملت شریف ایران است و البته توجه به جوانان بعنوان سرمایه اجتماعی بزرگ و البته بهره گیری از تجربه دانشی و راهبردی بلند قامتان علم و فرهنگ کشور، راهبردی اثر گذار و محوری مسیر امروز و آینده است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدای نهضت جهانی اسلام و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مدظله‌العالی» بر تلاش همه آحاد ملت مسلمان ایران در پیروی و تبعیت از راه و مرام حضرت امام خمینی (ره) به عنوان تنها راه رستگاری دنیوی و اخروی ملت‌های مسلمان تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007245

وب گردی

وب گردی