ورود مدعی العموم به حواشی بازی  پرسپولیس و داماش

با ورود مدعی العموم به حواشی بازی تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلان در اهواز با مقصران احتمالی برخورد قاطع قضایی صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شب گذشته فوتبال ایران اتفاقی عجیب و غیرقابل تصور را گذراند. مسابقه نهایی جام حذفی فوتبال بین دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان که بنا بود ساعت ۲۱ برگزار شود با تاخیر دو ساعت و بیست دقیقه‌ای مواجه شد.

ده‌ها هزار تماشاگر روزه‌دار این مسابقه از ساعت‌ها پیش برای تماشای این دیدار در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند ؛ اما همه جایگاه‌های مربوط به تماشاگران توسط هواداران پرسپولیس پر شده بود و هواداران داماش که هزاران کیلومتر را برای تماشای این مسابقه از شمال به جنوب کشور سفر کرده بودند، پشت درب‌های بسته ورزشگاه مانده بودند.

ازدحام جمعیت به قدری در ورزشگاه زیاد بود که برخی از تماشاچیان در مکان‌های ناامن سقف ورزشگاه نشسته بودند و چندین بار بازی به تعویق افتاد.

البته مشکلات این بازی فقط به تاخیر ختم نشد بلکه بنابر اعلام سخنگوی سازمان اورژانس، در مسابقه فوتبال بین دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان ۲۲ نفر به اورژانس مراجعه کردند که به علت ازدحام جمعیت و روزه داربودن هواداران، ۱۸ نفر در محل درمان و ۴ نفر که اغلب دچار ضعف و بی حالی و تروما‌های جزئی بودند به مراکز درمانی اعزام شدند.

همچنین یکی از مامورین نیروی انتظامی حاضر در زمین به علت پرتاب سنگ و صندلی از سوی جایگاه تماشاچیان عصبانی، مجروح شد و سر او شکست.



حالا در پی حاشیه‌ها و مشکلات فراوان برگزاری این مسابقه در شب گذشته، مدعی العموم از تشکیل پرونده قضایی خبر داده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اعلام این خبر افزود: در پی دیدار نهایی جام حذفی فوتبال کشور بین تیم‌های پرسپولیس تهران و داماش گیلان که با حاشیه‌های فراوانی همراه بود و در نهایت با بیش از دو ساعت تاخیر آغاز شد به این قضیه ورود کرده‌ایم و پرونده قضایی تشکیل شده است.

حسینی پویا گفت: از پلیس اطلاعات خواسته شده است که گزارش کاملی از حوادث این بازی، مقصرین، علت تاخیر بازی و کوتاهی‌های صورت گرفته به دادستانی اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه نظم لازم از سوی متصدیان برگزار کننده رعایت نشده بود، افزود: گروهی از سوی معاون وزیر ورزش و نماینده‌ای از دادستان کل کشور در استان خوزستان حضور دارند که علت حادثه و کوتاهی مقصرین را بررسی می‌کنند.

دادستان مرکز استان خوزستان همچنین تاکید کرد: برخورد قاطع قضایی با مقصران احتمالی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری میزان، دیدار پرسپولیس و داماش در فینال جام حذفی که قرار بود ساعت ۲۱ برگزار شود، به دلیل مشکلات بوجود آمده برای هواداران داماش یک ساعت به تعویق افتاد و بازیکنان هر دو تیم برای گرم کردن وارد زمین شدند، اما باز هم این بازی برگزار نشد.

این بلاتکلیفی تا حدود ساعت ۲۲:۴۵ ادامه داشت و گفته شد بازی لغو است و حتی هواداران استادیوم را ترک کردند، اما به یک باره مجددا اعلام گردید بازی برگزار خواهد شد. در واقع مسئولان برگزاری مسابقه به هر نحو ممکن هواداران داماش را به استادیوم راه دادند تا طلسم این فینال عجیب شکسته شود و در نهایت و پس چند ساعت معطلی بازی ساعت ۲۳:۲۰ آغاز شد.

گفتنی است، در پی بی نظمی بی سابقه در اجرای این مسابقه، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرد: "با توجه به بی کفایتی و بی‌تدبیری رخ داده در فرآیند برگزاری مسابقه فینال جام حذفی بین تیم‌های پرسپولیس تهران و داماش گیلان که منجر به بی نظمی، ایجاد هرج و مرج و لطمه به اعتبار و حیثیت فوتبال ملی گردیده، آقای سعید فتاحی تا اطلاع ثانوی از هر گونه فعالیت در حوزه فوتبال محروم و آقایان حیدر بهاروند و عبدالکاظم طالقانی برای ارائه توضیحات در خصوص وقایع رخ داده درجریان مسابقه مذکور، در روز دوشنبه ١٣ خرداد به کمیته اخلاق احضار شدند".


همچنین وزارت ورزش اعلام کرده است، در پی حوادث و حواشی تلخ و بی کفایتی برخی مسئولان برگزاری فینال جام حذفی بین تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلان، مسعود سلطانی‌فر، معاون قهرمانی را مسئول تشکیل کارگروه رسیدگی به حواشی این بازی کرده است. محمدرضا داورزنی به اهواز رفته و با کمک آقای تورگ مسئول کمیته اخلاق و دیگر مسیولان ذی‌ربط فدراسیون فوتبال، در حال بررسی علل و عوامل حوادث فینال جام حذفی هستند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1007253

وب گردی

وب گردی