انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری البرز و صندوق نوآوری و شکوفایی

تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری البرز و صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و عطاء الله ربانی رئیس پارک علم و فناوری البرز به امضاء رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت علوم، هدف از امضای تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری البرز و صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری در زمینه ارائه خدمات توانمندسازی، مدیریت فناوری و تجاری سازی به شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارچوب تسهیلات و حمایت‌های پیش‌بینی شده در دستورالعمل ارائه خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی است.

توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های صندوق و پارک‌های علم و فناوری برای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان، ارائه خدمات گسترده و تخصصی‌تر توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه مجموعه‌های توانمندسازی و تجاری‌سازی منطقه‌ای در کشور از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

ربانی رئیس پارک علم و فناوری البرز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه از عزم جدی پارک برای توانمندسازی شرکت‌ها و واحدهای فناور خبر داد و اعلام کرد: این پارک و ساختارهای ایجاد شده تاکنون بیش از ۲۵۰ شرکت را پذیرش و حمایت نموده که بسیاری از آن‌ها دانش‌بنیان هستند.
وحدت نیز از اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به صندوق‌های پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: این صندوق‌های استانی می‌توانند از شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از تلاش برای ایجاد اکوسیستم سرمایه‌گذاری برای حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: در این زمینه توسعه صندوق‌های بورسی، تحریک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد صندوق‌های جسورانه بورسی در کنار صندوق‌های پژوهش و فناوری با مشارکت بخش خصوصی از برنامه‌ها و سیاست‌های محوری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007259

وب گردی

وب گردی